Hej forumet, någon som har tips på hur jag enklast kan installera fjärrstyrning på dessa direktverkande fläktkonvektorelement i sommarstugan ? Skulle vilja kunna styra av/på med någon lämplig APP då det finns fiber draget som är pålitligt. Idag är varje element kopplat direkt (ingen kontakt/uttag monterad) till elcentralen och säkring. Det sitter alltså en eldosa bakom varje element idag och ingen stickpropp. Tacksam för alla förslag. Hemma har jag Telldus som funkar fint, men här finns ingen stickpropp så finns något alternativ så är jag idel öra.
Då kopplar man elementen till ”en kontaktor som man sedan kan styra med ex.vis en Shelly. Men kolla med en elektriker så kan du få all hjälp du behöver
Jag har så i min stuga med 7st 400 volts element som jag dels har en fjärrstyrning på via SMS (gammalt system )och jag kan även styra elementen på plats med en vanlig termostat.
/B
Jag har så i min stuga med 7st 400 volts element som jag dels har en fjärrstyrning på via SMS (gammalt system )och jag kan även styra elementen på plats med en vanlig termostat.
/B
Tack det är typ 2 olika säkringar till elementen i elcentralen, det är en modern typ likt DIN skena, så det får bli elkille + någon kontaktor då som jag kan styra med wifi / shellyn. Inget behov att reglera individuellt, utan det räcker med av/på i grupp då jag har förinställda termostater på verje enhet.
Klicka här för att svara