Hej!

Det läcker under diskhon. Har kommit fram till att det är den vita kopplingen mellan hon och flänsen och plaströren. Det sitter en gummipackning där och den ser bra ut. Kan man komplettera med nåt klet?
(Det har varit så sen jag flyttade in i huset men använder inte den så mycket eftersom jag har diskmaskin.)

Läckage vid vit rörförbindelse under diskbänk markerad med röd pil. Gummipackning syns inte, diverse avloppsrör runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ah, kan man ha gängtejp på plaströr? Har det liggande nånstans. Och tror till o med att jag sett en burk unigum bland farsans gamla grejer.

Bästa svaret

Nja...

Det går säkert men syftet här var att få mer tryck på packningen

K Krypstocken skrev:
Nja...

Det går säkert men syftet här var att få mer tryck på packningen
Ok! Tack för tipset. Ska teste när jag kommer hem från jobbet.

Det verkar funka med gängtejpen. Tack för hjälpen!

• Gilla
Krypstocken
  • Laddar…
Krilleman
Det är inte gängan i denna övergång som är tilltänkt att sköta tätningen, det är ju självklart gummipackningen.

Ligger packningen rätt i sitt säte innanför "piggarna"?

Är dom befintliga flänsarna på diskbänken ordentligt rengjorda?

8084717-Overg-koppling_large.jpg

Nej men precis som Krypstocken påpekade var tejpens funktion i detta fall att få gängorna att ta bättre.

Den ursprungliga läckan var nog på kopplingen mellan grå rören och vita övergången. Gängorna hoppade över när jag drog åt men det blev bättre med tejpen. Jag kan ha satt gummipackningen vid flänsen snett vid nåt tillfälle när jag testade och det var därför jag trodde det var där det läckte.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.