Hej,
Jag håller på att fixa ett barnrum hemma i ett äldre hus där innertaket har spruckit i skarvarna. Känner i det området att taket är ganska "mjukt" och sannolikt därför det spruckit.
Någon som har något bra idé hur man enklast fixar detta?
Tack för er hjälp.
Jag håller på att fixa ett barnrum hemma i ett äldre hus där innertaket har spruckit i skarvarna. Känner i det området att taket är ganska "mjukt" och sannolikt därför det spruckit.
Någon som har något bra idé hur man enklast fixar detta?
Tack för er hjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har precis gjort exakt det här, fast i ett kök.
Det första jag fick göra var att skruva fast alla skivor ordentligt i kort-skarvarna. Det var rejält med flex där och det var också där de flesta sprickor fanns. Kanske det som du upplever som mjukt?
Sen lägga på ett tunt lager spackel på skruvarna och sprickorna/skarvarna.
Sen limmade jag pappremsa med våtrumslim och när det torkat ett tunt lager spackel på alla remsor.
Slutligen bredspacklade jag hela taket tre vändor.
Svårt att fånga på bild, men taket är helt slätt och jämnt.
De fläckar som syns är lite bättringar jag fick göra efter sista bredspacklingen.
Eventuellt måste du prime:a med något först, beror lite på vad det är för färg i taket.
Det första jag fick göra var att skruva fast alla skivor ordentligt i kort-skarvarna. Det var rejält med flex där och det var också där de flesta sprickor fanns. Kanske det som du upplever som mjukt?
Sen lägga på ett tunt lager spackel på skruvarna och sprickorna/skarvarna.
Sen limmade jag pappremsa med våtrumslim och när det torkat ett tunt lager spackel på alla remsor.
Slutligen bredspacklade jag hela taket tre vändor.
Svårt att fånga på bild, men taket är helt slätt och jämnt.
De fläckar som syns är lite bättringar jag fick göra efter sista bredspacklingen.
Eventuellt måste du prime:a med något först, beror lite på vad det är för färg i taket.
Logga in
Skapa konto
Kanske ska nämna några alternativ som vi diskuterade innan vi till slut valde det ovan.
- Renoveringsgips (6mm), men då åker du fortfarande på remsning och spackling.
- Nån slags väv/tapet som jag inte minns namnet på som man kunde limma upp och sen måla på.
Den sistnämnda valde vi bort då färgen vi valt inte skulle lira med den.
- Renoveringsgips (6mm), men då åker du fortfarande på remsning och spackling.
- Nån slags väv/tapet som jag inte minns namnet på som man kunde limma upp och sen måla på.
Den sistnämnda valde vi bort då färgen vi valt inte skulle lira med den.
Klicka här för att svara