Hej! Vi är nybörjare och förstår oss inte helt på vad som skulle vara det bästa sättet att fixa vårt förråd så vi tar gärna emot lite råd av er. Vi tänkte bredspackla hela väggen med finspackel men först måste vi göra något angående alla borrhål som blev ganska stora. Vi försökte ta bort allt löst sittande material men det tar inte slut eftersom materialet som sitter bakom det vita är extremt poröst. Vet ni vad det är för material och vad det vita på väggen är, är det någon slags puts? Hur ska man gå tillväga och vilket material ska vi använda för att fylla hålen?

Sedan när vi tog bort en garderob märkte vi att det inte satt någon list där och att det finns en stor glepa mellan golvet och väggen på flera olika ställen som vi gärna skulle vilja fylla. Vilket material är bäst för detta och kan man använda samma material för att laga sprickan på golvet också?

Jag var också väldigt nyfiken på en inbyggd låda som satt i hörnet av rummet. Den var ganska stor och satt i vägen så jag var nyfiken om jag skulle kunna bygga något mindre och det ser ut som det. Det verkar som att det är vattenrör som går till badrummet, kan det stämma? Finns det någon byggkod angående att gömma dem, kan man bygga något jättetajt runtomkring med överbliven mdf som man limmar på väggen? Eller måste det vara mer ordentligt? Det som satt där var extremt overkill i min mening, någon slags gipsplåtar ovanpå en metallkonstruktion som satt in i väggen med jätteskruvar och pluggar.

Tack för tipsen!

• Skadad vägg med borrhål och poröst material synligt bakom lossnat vitt ytskikt, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit vägg med flera stora borrhål och poröst material synligt i och omkring hålen.
    Skapa konto
  • Skadad vit vägg ovanför ett skadat golv med en stor spricka och murbruk och puts som har fallit ut.
    Skapa konto
  • Skadad golvkant med stora sprickor och hål nära en vägg, omgiven av vit spackel och ojämnt underlag.
    Skapa konto
  • Bild av vägg med flera borrhål och rör, samt synlig skada och avfall från väggmaterial.
    Skapa konto
  • Vägg med poröst material och flera borrhål med vit puts och löst material längst ned.
    Skapa konto
Det blev finspackel överal till slut. Vägg? Finspackel. Ojämn golv? Finspackel. 5cm hål där en tegelsten saknades? Finspackel. Har spacklad en miljard gånger, sedan slipad som en galning och råkade typ slipa bort allt jag hade spacklad, och sedan spackla igen. Det blev slätare än en babyrumpa. Ska bygga något runt de där rören nu.

271352290_771766584216752_779242060995783117_n.jpg

• Gilla
Splanen och 1 till
  • Laddar…
Kan inte säga att jag är någon expert i ämnet, men jag har gjort och hade gjort samma sak. Snyggt blev det till slut också, bra jobbat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.