Hej,
Så här ser en av kökslådorna i mitt kök ut. Går det att fixa detta på något sätt? Hittar var jag kan köpa en ny nämligen, och problemet har bara uppstått på en låda så vill inte byta ut alla.
Så här ser en av kökslådorna i mitt kök ut. Går det att fixa detta på något sätt? Hittar var jag kan köpa en ny nämligen, och problemet har bara uppstått på en låda så vill inte byta ut alla.
Det där är nog inte färg utan Melamin ( plastfolie) som är formpressad och limmad.
Pröva att limma tillbaka med kontaktlim, kanske behöver du värma lite försiktigt medn en hårtork för att kunna forma. Vär inte för mycket!
Pröva att limma tillbaka med kontaktlim, kanske behöver du värma lite försiktigt medn en hårtork för att kunna forma. Vär inte för mycket!
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Ja, du har nog rätt! Behöver jag göra något förarbete under tror du? Typ försöka sandpappra och tvätta ytan under?N Nissegandhi skrev:
Inte tvätta, bara slipa lite lätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur fixar jag slitna och missfärgade fogar i badrum?
Badrum -
Hur fixar jag färgen på golvet?
Golv -
Hur fixar jag denna vägg, målad med blyfärg, på ett säkert sätt
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Flagnad färg golvlister (och snickerier dörrkarm) (ommålade höst 2023)
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixa färgkant på vägg
Färg, Måla & Tapetsera