Hej,

Så här ser en av kökslådorna i mitt kök ut. Går det att fixa detta på något sätt? Hittar var jag kan köpa en ny nämligen, och problemet har bara uppstått på en låda så vill inte byta ut alla.

• Öppen kökslåda med trasig kantlist och diverse köksredskap inuti, inklusive en metallskål och en osthyvel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen vit kökslåda med träinsats visar köksredskap, papper och snöre. Lådan verkar behöva en reparation eller utbyte.
    Skapa konto
  • En kökslåda med skadat sidostycke och diverse föremål inuti, inklusive ett limtub och bakformar. Golvet och verktygslådor syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Det där är nog inte färg utan Melamin ( plastfolie) som är formpressad och limmad.
Pröva att limma tillbaka med kontaktlim, kanske behöver du värma lite försiktigt medn en hårtork för att kunna forma. Vär inte för mycket!

N Nissegandhi skrev:
Det där är nog inte färg utan Melamin ( plastfolie) som är formpressad och limmad.
Pröva att limma tillbaka med kontaktlim, kanske behöver du värma lite försiktigt medn en hårtork för att kunna forma. Vär inte för mycket!
Ja, du har nog rätt! Behöver jag göra något förarbete under tror du? Typ försöka sandpappra och tvätta ytan under?

Inte tvätta, bara slipa lite lätt.

• Gilla
tromba_sailor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.