Hej! Vi har en äldre ytterdörr som ser ganska sliten ut. Jag vill helst kunna ta tillvara på den dörr som finns och göra iordning den men vet inte om den är för sliten så det är bäst att bara byta till en ny. Tänkte höra här om någon vet om hur jag ska göra ifall den går att fixa iordning. Tvätta, slipa sedan olja eller något annat? Vet inte vilket träslag det är heller och det kanske är det avgörande på hur jag i så fall ska fixa iordning den.

• Sliten träddörr med handtag, säkerhetsdekal, och synliga fläckar eller skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet träyta med fuktfläck och struktur, möjlig ytterskada eller väderpåverkan.
    Skapa konto
Q emthe skrev:
Hej! Vi har en äldre ytterdörr som ser ganska sliten ut. Jag vill helst kunna ta tillvara på den dörr som finns och göra iordning den men vet inte om den är för sliten så det är bäst att bara byta till en ny. Tänkte höra här om någon vet om hur jag ska göra ifall den går att fixa iordning. Tvätta, slipa sedan olja eller något annat? Vet inte vilket träslag det är heller och det kanske är det avgörande på hur jag i så fall ska fixa iordning den.
Tvätta med fasadtvätt, slipa bort allt grått trä, olja eller lack som översta lagret.
Slipa inte allt för mkt bara om det skulle vara så att det är en faner som sitter ytterst

• Gilla
Qill
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Tvätta med fasadtvätt, slipa bort allt grått trä, olja eller lack som översta lagret.
Slipa inte allt för mkt bara om det skulle vara så att det är en faner som sitter ytterst
Tack! 😃

Q emthe skrev:
Tack! 😃
Du kan ju självklart måla den också om du vill

• Gilla
Qill
  • Laddar…
Jag slipade bara (för hand) utan att tvätta, sen oljade jag med teakolja. Blev jättebra!

Trädörr med metallhandtag, låscylinder, säkerhetskedja och dekorativt, ribbat fönster.
Skapa konto
Trädörr med strukturerat glasfönster, mässinghandtag, låscylinder och husnummer av metall.
Skapa konto

• Gilla
Qill och 4 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Jag slipade bara (för hand) utan att tvätta, sen oljade jag med teakolja. Blev jättebra!

[bild][bild]
Blev en klar förbättring 👍

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:

[bild][bild]
Wow, det blev supersnyggt!

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.