Hej! Vi har en äldre ytterdörr som ser ganska sliten ut. Jag vill helst kunna ta tillvara på den dörr som finns och göra iordning den men vet inte om den är för sliten så det är bäst att bara byta till en ny. Tänkte höra här om någon vet om hur jag ska göra ifall den går att fixa iordning. Tvätta, slipa sedan olja eller något annat? Vet inte vilket träslag det är heller och det kanske är det avgörande på hur jag i så fall ska fixa iordning den.
Tvätta med fasadtvätt, slipa bort allt grått trä, olja eller lack som översta lagret.Q emthe skrev:Hej! Vi har en äldre ytterdörr som ser ganska sliten ut. Jag vill helst kunna ta tillvara på den dörr som finns och göra iordning den men vet inte om den är för sliten så det är bäst att bara byta till en ny. Tänkte höra här om någon vet om hur jag ska göra ifall den går att fixa iordning. Tvätta, slipa sedan olja eller något annat? Vet inte vilket träslag det är heller och det kanske är det avgörande på hur jag i så fall ska fixa iordning den.
Slipa inte allt för mkt bara om det skulle vara så att det är en faner som sitter ytterst
Produkter som diskuteras: "fasadtvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden