Hej

Anlitade en person som påstod sig vara målare som gjorde ett så dåligt jobb att han fått komma tillbaka vid tre tillfällen. Han beter sig väldigt ickeprofessionellt och jag upplever stämningen som hotfull varje gång han är här. Det får mig helt ärligt att må jättedåligt så även om jag högst troligen hade kunnat driva ärendet vidare med ARN så orkar jag inte mer. Jag vill ha den här personen ur mitt liv och det verkar ändå inte som att han kan detta bättre än jag helt ärligt, så lika bra att jag gör det själv.

Han har lämnat en hel del intressanta detaljer på mina väggar som jag gärna hade fått tips på hur jag korrigerar.

Bild 1 föreställer en lampknapp med stora ojämnheter runt om som han dessutom fantastiskt nog sprutmålat rakt över. Målaren tyckte att lampknappen skulle täcka ojämnheterna, så det var ingen fara sa han. Vet inte hur stora lampknappar han har hemma. Jag tänkte använda normalstora lampknappar och skulle vilja försöka göra jämnt. Kan jag göra det på nåt sätt utan att åka på att måla om hela väggen efter?

Bild 2 föreställer material som han istället för att slipa bort (enligt offert) valde att bara måla över. Samma fråga här, kan jag få ett bra resultat på något sätt utan att åka på att måla hela väggen igen?

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

• Vägg med ojämn målning runt en elkabeldosa, synliga droppar och sprutmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med ojämnheter och övermålat område ovanför vit list.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.