Hej.

Golvet i duschen i källaren har börjat lossnar. Mattan har fått bubblor men det verkar inte vara vatten där bara luft.

Så vill gärna göra om utrymmet och funderar på om man ska ta bort golvmattan en så där 1.5 x 2 meter och om man kan ha målat golv istället? Sen en duschkabin ovanpå det området?

Eller är det risk att det möglar eller blir fuktskadad?

Det är ett sutteränghus och ca halva källaren är underjord och gjort i betong.

Utrymmet har nog inte uppdaterats på ca 15 år på ett ungefär. Den som bodde där före mig sa att det var så när hen flytta in och hen flyttade in ca 2010. Huset är från 1970 och källaren har nog inte uppdaterats efter 1990 över huvudtaget

Paul-Staffanstorp
Bara bort med skiten och ersätt inte med ny matta.

Mattan är för tät vilket troligen är anledningen till att den släppt.

• Gilla
Michiyo83
  • Laddar…
Du har inte funderat på att sätta klinkers, har satt det i vissa källarutrymmen som tvättstuga, bastu, toa/duschrum, förråd, etc, och i källare där det tidigare var målat golv.

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Jag satt också klinkers på betonggolv. Om man vill kan man rolla tätskikt under med det är inget måste. Se bara till att du har rätt fall.
Jag avråder från duschkabin. Det är ett helvete att hålla rent med alla springor där dörrhjulen går. Och du vill inte se skiten som samlas under duschkabinen. Hur äckligt som helst.
Ett gäng klinkers för så liten yta kostar inte mycket. Ofta har affärerna små rester eller rea. Fråga bara. Och man kan göra det själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.