4 213 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Fiskarhedenvillan? eller...
Hej på er! Jag är ny här och tänkte direkt slänga in en tråd
vi är en familj som är sugna på att bygga nytt. Vi bor redan i ett hjältevardehus från 03. Vi är dom andra ägarna som bor här,huset är jätte fint och inget fel på, tomten är dock för stor. Och grannarna för nära. Vi känner att vi skulle vilja bygga eget. Varför inte ?
men herregud vad många husleverantörer det finns!! Jag har läst och läst och jag blir mer och mer insatt men lika förvirrad. Men har fastnar för ett hus hos Fiskarhedenvillan! Dock framgår inte det direkta priset, men jag har mailat dem. Vad har ni för erfarenheter av dem? Vilka rekommendera ni? Hur lågt kan man komma undan med standard utrustning ex tomt?? Tack på förhand. //// Zabina
jag har varit projektledare för 3 st fiskarheden byggen som totalentreprenör, och visst är priserna i katalogerna billiga,
detta är då byggsatsen för huset, inget monterat, ingen tomt och inget material för grunden, de vi har byggt har legat på c:a 1 miljon i katalogerna och slutpriset har legat runt 2,6 - 3,0 miljoner utan tomt.
husen är ganska snåla val i original utförandet och de flesta har valt till för c:a 150 000 kr, annars tycker jag att det var helt ok att ha att göra med, de fixade ritningar kvick och material kom på de dagar eller mycket nära som det var utlovat, du skall dock veta att du köper bara huset från dem sen skriver du ett avtal med byggaren som bygger huset fiskarhedenvillan bara förmedlar byggare som de anser är duktiga. då jag anser att vi var duktiga så är det snarare den entreprenör som bygger huset som levererar kvaliten än själva leverantören av materialet och plockar man ihop allt så går det att köpa samma hus för samma pengar hos en byggmaterial handlare dock mer jobb som de då vill ha betalt för.
Så som vanligt när det gäller hantverkare så är det att kolla referenser av verkliga kunder, för avtalet om uppförandet skrivs med byggaren och inte med fiskarhedenvillan.
detta är då byggsatsen för huset, inget monterat, ingen tomt och inget material för grunden, de vi har byggt har legat på c:a 1 miljon i katalogerna och slutpriset har legat runt 2,6 - 3,0 miljoner utan tomt.
husen är ganska snåla val i original utförandet och de flesta har valt till för c:a 150 000 kr, annars tycker jag att det var helt ok att ha att göra med, de fixade ritningar kvick och material kom på de dagar eller mycket nära som det var utlovat, du skall dock veta att du köper bara huset från dem sen skriver du ett avtal med byggaren som bygger huset fiskarhedenvillan bara förmedlar byggare som de anser är duktiga. då jag anser att vi var duktiga så är det snarare den entreprenör som bygger huset som levererar kvaliten än själva leverantören av materialet och plockar man ihop allt så går det att köpa samma hus för samma pengar hos en byggmaterial handlare dock mer jobb som de då vill ha betalt för.
Så som vanligt när det gäller hantverkare så är det att kolla referenser av verkliga kunder, för avtalet om uppförandet skrivs med byggaren och inte med fiskarhedenvillan.
Klicka här för att svara