Hej!
Vi är inne på att bygga husmodellen talgoxen från Fiskarheden. Är det någon här inne som byggt detta hus och kan dela med sig av sina erfarenheter? Kanske någon bor i Sundsvallsområdet eller runtomkring så det finns en möjlighet att träffas och få se huset på riktigt.

Vad är ni nöjda/missnöjda med? Ändrade ni på ritningarna etc

Vore roligt att få höra från er som byggt!

Med vänlig hälsning
Anne-Lie

Hej
Jag har inte byggt Talgoxen men håller på att bygga en omgjord Lommen med FH. Kan verkligen rekommendera företaget. Bra kundbemötande och tar ansvar för sina hus utan att tjafsa. Var dock förberedd på att elen troligtvis drar iväg rejält. Kakelsättningen kan också bli en kostsam historia om ni inte håller er till standardmått och ritning

Vi har byggt Rödhaken. Tips är att själv anlita entreprenader för el och kakel m.m. Så kan man förhandla till sig ett bra pris från början. Men det är merjobb för en själv att anlita egna entreprenörer också och dessutom så är det inte alls säkert att det blir billigare heller om man inte är noga med att speca allt som ska vara med på offerten.

Har ni gjort någonting själva Kjf?

Vi har tänkt göra mycket själva, och inte använda oss av deras entreprenörer, blev det stor skillnad för er kjb att anlita egna istället för fiskarheden?

Vi har inte gjort någonting själva. Har tyvärr inte tummen på rätt ställe. Jag tror att FHs kontrakt med entreprenörerna är riktigt bra för kunden, därför som entreprenörerna försöker hämta hem lite i alla tillvalen.

Har varit lite diskussioner med kakelsättaren om ersättning för tilläg men annars har allt flutit på väldigt bra. det känns som att FH är måna om sitt rykte och hellre tar en mindre vinst än att få en missnöjd kund, kan varmt rekommendera dem.

Vad roligt att höra! Det vi funderade över deras entreprenörer är om de kommer från borlänge så man måste stå för traktamente och sånt när de är hos oss och jobbar eller om de anlitar lokala entreprenörer? Dum fråga kanske

De anlitar i normala fall lokala entreprenörer. Skulle det inte finnas några entreprenörer på din ort som har arbetat med FH så kanske de tar in snickare från en annan stad. Jag vet att de som bygger mitt hus i Gävle ska åka till Stockholm och sätta upp ett par hus snart.
Du som kund behöver dock inte betala traktamente.

När vi träffade FH så visade säljaren tydligt priser med och utan traktamente. Ska se om jag har kvar dem offerterna vi fick. Där stod det också om jag inte minns fel.

Det vore toppen att se Horus i så fall!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.