Har kikat på Fiskarhedens villor och hittat ett par som verkar intresanta.Har även läst trådarna här om dessa tillverkare.Min uppfattning enligt dessa är att det inte ingår en hel del saker men tittar man på deras leveransspecifikation så ingår ju allt i det pris de anger.Sedan tillkommer entrepenader av olika slag men rent material mässigt så ingår allt i den spec vi fått.
Blir ju onekligen en annan prisbild om man måste lägga till en del i efterhand.

Vi funderar på att köpa ett av deras hus och bygga mesta själv. Vill ha huset vädertätt samt med första ytskikt(spånskiva) invändigt för att sedan lägga andra varvet själva(gipsa) samt måla/tapetsera själva. Har även tänkt dra el själv för godkännande sedan av behörig elektriker(svåger som hjälper till med dragningen med som är behörig) samt sätta upp köksinredn och kakla badrum med mera.
Grunden är löjligt dyr (220 000) i deras spec i mina ögon.Vi har grund för detta hus för ca 50 000:- med eget arbete så redan där tjänar man in en hel del.

Som jag ser det kan ingen (nästan) konkurrera med deras priser om man kan göra mestadels av insidan själv vilket vi har möjlighet att göra.Finns fler tillverkare i samma prisklass med möjlighet att göra mycket av insidan själv?Alla tips mottages tacksamt :-)

Det jag undrar över är om man måste gå stegvis med deras åtaganden som de lagt upp det.
Kan man ta åtagande 1 + 3 tex och strunta i 2 för att göra själv etc? Eller måste man gå 1+2+3..ja ni förstår?

Vi har funderat på ett Hägern.de osm byggt med FH ..svara gärna och ge tips o trix till en som starkt funderar på ett sådant hus :-)

Sök på forumet, det finns flera som skrivit om hur de byggt sina fiskarheden villor. :)

hej!!
vi håller oxå på att funderar på fh. Har ritat om ett Lärkan plus förlängt det 2,4m.
Om jag har fattat det rätt så kan man välja åtagande 1+3. Man gör som det passar.

lycka till!!
mvh rebecka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.