1 946 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fiskarheden eller Björkliden?
Är det nån som vet om FH och Björkliden håller ungefär samma standard? Har tittat på båda tillverkarna men blir inte klok på vilket som är mest prisvärt. Visst, det är lätt att läsa på hemsidorna med jag vill veta hur "känslan" i husen är, om ni förstår vad jag menar 
Vad som är mest prisvärt beror till stor del på vad ni vill bygga för hus, vad ni vill ha för entreprenadform och hur mycket ni vill göra själva. Vill ni ändra väldigt mycket på en befintligt hus, bygga efter en helt egen ritning och/eller göra mycket tillval så kanske fiskarhedenvillan passar er bättre. Är ni nöjda med något av Björklidenhus standardhus och tycker standarden är OK så tror jag att det är ett bra alternativ. Jag har bekanta som byggt både fiskarhedenvillan och Björklidenhus och de är riktigt nöjda.
Försök hitta ett visningshus eller någon som byggt med någon av tillverkarna i er region så ni kan få titta på ett verkligt hus och få information om säljaren och hantverkarna som bygger husen. I slutänden så tror jag det viktigaste och som avgör om ni blir nöjda är kvaliteten på hantverkarnas arbete som bygger husen och där går det inte att säga varken bu eller bä om någon av tillverkarna utan att lokalt ta referenser på säljare och byggare.
Vill ni jämföra standard så har jag för mig att både fiskarhedenvillan och björklidenhus har tydlig information på sina hemsidor om konstruktion och grundstandard. Björklidenhus tror jag till och med har priser på tillval på hemsidan så bestäm er för vad ni vill ha och jämför sedan just efter era önskemål, då tror jag ni får den mest rättvisa bilden vad som är mest prisvärt för er del.
Försök hitta ett visningshus eller någon som byggt med någon av tillverkarna i er region så ni kan få titta på ett verkligt hus och få information om säljaren och hantverkarna som bygger husen. I slutänden så tror jag det viktigaste och som avgör om ni blir nöjda är kvaliteten på hantverkarnas arbete som bygger husen och där går det inte att säga varken bu eller bä om någon av tillverkarna utan att lokalt ta referenser på säljare och byggare.
Vill ni jämföra standard så har jag för mig att både fiskarhedenvillan och björklidenhus har tydlig information på sina hemsidor om konstruktion och grundstandard. Björklidenhus tror jag till och med har priser på tillval på hemsidan så bestäm er för vad ni vill ha och jämför sedan just efter era önskemål, då tror jag ni får den mest rättvisa bilden vad som är mest prisvärt för er del.
Vi bygger med fiskarhedenvillan, men vi var länge inne på björklidenhus. Att vi valde bort björklidenhus var för att vi vill ha ryggåstak i vardagsrummet och det gick inte med dom. Nyckelfärdigt så är Fiskarhedenvillan dyrare, men genom att göra mycket själva så kommer vi att landa på ungefär samma pris som med Björklidenvillan med ett hus som är precis som vi vill ha det (vår egen ritning med ryggåstak och 2,6 i takhöjd)
Nyckelfärdigt så tror jag att Björklidenhus är ett av de absolut mest prisvärda som finns på marknaden.
Nyckelfärdigt så tror jag att Björklidenhus är ett av de absolut mest prisvärda som finns på marknaden.
Klicka här för att svara