Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Fina bilder! Jag har gjort en hel massa undersökningar, mest efter prefab-hus. Men så hittade jag Fiskarheden. Verkar vara ett mycket bra alternativ och de flesta som har byggt det verkar mycket nöjda. Men priset... det verkar ju så vansinnigt billigt. Visserligen ingår väl bara skalet i stort sett, eller hur? Byggde ni mycket själva? Är lite nyfiken på vad slutprislappen blev? Ni som har byggt, har ni lust att dela med er?
Hej på er som byggt Fiskarhedenhus! Jag (liksom en tidigare skrivare) är också lite nyfiken på vad egentligen slutprislappen blev för era hus. Vad jag förstår ingår allt material, förutom grunden, men INGEN montering. Stämmer det?
Medlem
· Södermanland
· 47 inlägg
Vi tittar på Fiskarheden, verkar vara en bra lösning då vi vill göra mycket själva. Men hur mycket kan man egentligen ändra i deras modeller, utan att det blir ny modell och ett annat pris pga projektering från FH sida. Nån som har erfarenhet?
Medlem
· Södermanland
· 47 inlägg
Hoppas inte det! Har en ganska brant tomt, så kommer vilja ta hjälp av en arkitekt för att utnyttja den på bästa sätt. Ska höra med FH om de är ett bra alternativ för en sådan lösning...