Hejsan !
Jag sitter här och "fiskar" efter en lösning på mitt problem. Hoppas att Ni har tid och lust att ge mig tips och rådgivning i frågan. Tack i förskott.
Jag köpte ny ytterdörr från finska Pihla ( modell M31) som de skickade till Sverige med låshus i. Till den köpte jag på K-rauta beslagspaket Habo, se här: https://www.bygghemma.se/inredning-...O24NPCqIXwjJw0fwMS0Ke1XD1kfBfgGhoCHREQAvD_BwE
Igår ringde snickaren och sa att den del som sitter på insida av vrede passar inte, se bifogad bild. Kan Ni vara snälla och tipsa - hur kan vi lösa det ?
Tacksam för snabba svar eftersom huset står nu olåst.
Jag sitter här och "fiskar" efter en lösning på mitt problem. Hoppas att Ni har tid och lust att ge mig tips och rådgivning i frågan. Tack i förskott.
Jag köpte ny ytterdörr från finska Pihla ( modell M31) som de skickade till Sverige med låshus i. Till den köpte jag på K-rauta beslagspaket Habo, se här: https://www.bygghemma.se/inredning-...O24NPCqIXwjJw0fwMS0Ke1XD1kfBfgGhoCHREQAvD_BwE
Igår ringde snickaren och sa att den del som sitter på insida av vrede passar inte, se bifogad bild. Kan Ni vara snälla och tipsa - hur kan vi lösa det ?
Tacksam för snabba svar eftersom huset står nu olåst.
Redigerat:
Till finsk lås så är det det höjden på skruvhålen som brukar skilja så man får vända cylinderringen upp och ner och hoppas att det går att använda vredet och det fortfarande täcker över urtaget.
Annars får du köpa finska vred.
Annars får du köpa finska vred.
Tack, ska prova...Det är låshus ABLOY LC102, säger det något mer ?1 123abc skrev:
Bästa svaret
Många låssmeder har abloy vred det användes till äldre abloy motorlås bland annat, bara fråga hos din lokala låssmed.Vazal skrev:
Till vissa finska låshus klipper man bort krysset till vredmedbringaren så den endast är platt men kan inte svara på om det krävs för ditt låshus, det finns en speciell medbringare till finska låshus.
Redigerat:
Tack, kollar imorgon med en här.1 123abc skrev:


