Hej
Har "problem" med ytterdörren att där kommer in ljus, med andra ord inte helt tätt. Tänkte fixa till detta med en lite djupare list men hittar inget sådant. De flesta är till och med grundare och tar upp ett djup/springa på max 7mm. Som ni ser är det i nederkant av min dörr det kommer ljus/luft. Har försökt justera ner dörren lite men den är i princip så långt ner den kan. Återstår då att försöka få igen springan med tätningslist. Finns det någon list till detta eller hur löser jag det?
Har "problem" med ytterdörren att där kommer in ljus, med andra ord inte helt tätt. Tänkte fixa till detta med en lite djupare list men hittar inget sådant. De flesta är till och med grundare och tar upp ett djup/springa på max 7mm. Som ni ser är det i nederkant av min dörr det kommer ljus/luft. Har försökt justera ner dörren lite men den är i princip så långt ner den kan. Återstår då att försöka få igen springan med tätningslist. Finns det någon list till detta eller hur löser jag det?
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Här nere sitter tätningslisten i karmen. Finns ju även tätningslist på dörren men den tätar ju på yttre delen mellan karm och dörr. Ska ta ett foto så det syns bättre.L Lasselano skrev:
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Ja, får nog bli något sådant. Ta två lister och så klippa bort det utstickande på ena listen så den blir plan. Sen på med den och en utan modifikation.L Lasselano skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Den nedre listen på karmen sitter väl lite långt ner också
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden