14 735 läst ·
6 svar
15k läst
6 svar
Finns det olika typer av renoveringstapeter?
Jag har satt ett lager med renoveringstapet på en strukturtapet. Jag använde en ganska tjock variant (IDEO Basis) men fortfarande finns strukturtapetens struktur kvar. Inte överallt och inte lika skarpt som innan. Jag pratade med affären och vi kom fram till att jag ska prova med ett lager till av samma renoveringstapet. När jag läser på förpackningen står det bl.a. att den inte innehåller PVC, mjukgörare eller glasfiber. Det är säkert bra men då funderar jag på om en variant med glasfiber e.d. effektivare skulle dölja strukturen.
Kort sagt; Finns det olika typer av renoveringstapeter och borde jag prova en annan sort i så fall? Det skulle kännas lite tufft att köra ett varv till och sedan konstatera att strukturen fortfarande syns...
Kort sagt; Finns det olika typer av renoveringstapeter och borde jag prova en annan sort i så fall? Det skulle kännas lite tufft att köra ett varv till och sedan konstatera att strukturen fortfarande syns...
Hej!
Jag rekommenderar i allmänhet personer som frågar mig om tillvägagångssätt för att få släta väggar att INTE köpa renoveringstapet, då det ofta händer precis som för dig att underlaget syns igenom. Då du redan har gjort detta rekommenderar jag, som föregående talare, att du väljer Flüggers variant.
Jag rekommenderar i allmänhet personer som frågar mig om tillvägagångssätt för att få släta väggar att INTE köpa renoveringstapet, då det ofta händer precis som för dig att underlaget syns igenom. Då du redan har gjort detta rekommenderar jag, som föregående talare, att du väljer Flüggers variant.
använt easy cover rätt flitigt här hemma och är nöjd men det krävs fortfarande ett bra grundarbete. Jag skulle ha rivit strukturtapeten för det kommer synas igenom som du märkt. ingen mirakel duk dessa renoveringstapeter.
och glöm ej att spackla skarvarna så blir det jävligt snyggt
och glöm ej att spackla skarvarna så blir det jävligt snyggt
Ja, det måste vara den. Jag vill minnas att de har två varianter, en tjockare och en tunnare. Åk till närmsta butik och kolla. Men priset verkar stämma med vad jag kommer ihåg.MickePson skrev:
Det är den jag menar. Bäst resultat ger givetvis en bredspackling på ytorna eller gips, men den ska nog göra dina väggar bättre än nuvarande skick.MickePson skrev:
Klicka här för att svara