2 196 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Finns det någon köksmaskin som fungerar på samma sätt som Bosch MUM6 Köksmaskin fast är större
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Finns det någon köksmaskin som fungerar på samma sätt som Bosch MUM6 Köksmaskin fast är lite större perfekt vore om den kunde blanda 6 kg deg. Om den kan knåda 6 kilo jäsdeg så lär den ju även kunna knåda 6 kg korvsmet.
Jag ska inte i första hand använda den till att knåda bröddeg utan till att blanda korvsmet. Det är givetvis ingen nackdel om den kan knåda en massa jäsdeg. Jag är därför inte intresserad av en vanlig ”standmixer” därför att de blir för dyra om jag ska ha en som kan knåda 6 kg deg.
Jag har googlat runt lite och det verkar som om Bosch MUM6 är en lite unik maskin och mitt enda val om jag vill ha en maskin av det slaget.
Eller tycker ni att det är bättre om jag köper mig en köttfärsblandare istället. Enda nackdelen med den är att den bara kan blanda köttfärs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag ska inte i första hand använda den till att knåda bröddeg utan till att blanda korvsmet. Det är givetvis ingen nackdel om den kan knåda en massa jäsdeg. Jag är därför inte intresserad av en vanlig ”standmixer” därför att de blir för dyra om jag ska ha en som kan knåda 6 kg deg.
Jag har googlat runt lite och det verkar som om Bosch MUM6 är en lite unik maskin och mitt enda val om jag vill ha en maskin av det slaget.
Eller tycker ni att det är bättre om jag köper mig en köttfärsblandare istället. Enda nackdelen med den är att den bara kan blanda köttfärs.
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Det blir ju en riktigt stor maskin så jag tror du får kolla på maskiner avsedda för storkök.
Exempel: https://storkoksbutiken.se/49-beredningsmaskiner
Exempel: https://storkoksbutiken.se/49-beredningsmaskiner
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ja det verkar vara så och då är det bättre att köpa en handvevad köttfärsblandare som fyller den funktionen som jag egentligen är ute efter.BirgitS skrev:
Jag får dock intrycket att ”bosch universal” verkar vara ett unikum på marknaden just nu. Därför Jag hittar ingen hushållsmaskin som liknar den det allra minsta.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det någon som säljer en diskho domsjö med enkel ho?
Kök -
Är det värt striden? Finns det någon chans att vinna?
Bygglov -
Finns det någon som har ett fönster med karm?
Fönster & Dörrar -
Finns det någon i Åmål som kan reparera och fixa mitt bergvärme?
El -
Finns det någon som jobbar med och kan Aptus låssystem?
Teknik