Jag har letat men inte hittat lövrensar (där löven verkligen åker ut, ingen sådan med "korg") för mina 75 mm-rör på sommarstugan. Det är nätta dimensioner på allting så en vanlig lövrens för 110-rör ser väldigt konstig ut även om man använder muff för anslutningen. Hade varit förnämligt om någon visste om det finns mindre lövrensar och var isåfall sådana kan inhandlas. Behöver inte vara något fancy, svart plast är önskvärt.
/John
/John
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Nej det finns inga mindre självrensande lövsil finns bara en. Man brukar köra "korg" till 75 rör.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Finns väl ingen anledning att inte använda denna till ett 75 mm stuprör?
Att det blir lite glapp i ovankant runt röret spelar ingen som helst roll.
Det sitter inte tajt på andra rör heller.
Go for it!
Vid behov kanske du får komplettera med
Visa bilaga 67499
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att det blir lite glapp i ovankant runt röret spelar ingen som helst roll.
Det sitter inte tajt på andra rör heller.
Go for it!
Vid behov kanske du får komplettera med
Visa bilaga 67499
Jag har provat med en 110 mm lövrensare men det ser inte klokt ut så det är inget alternativ.
Dessutom löste sig problemet genom att jag behåller nuvarande regnvattentunna (bra för att vattna blommorna) och grävde ner en PE-slang som jag låter mynna ut i skogsbacken. Slangen är kopplad till tunnan.
/John
Dessutom löste sig problemet genom att jag behåller nuvarande regnvattentunna (bra för att vattna blommorna) och grävde ner en PE-slang som jag låter mynna ut i skogsbacken. Slangen är kopplad till tunnan.
/John
Man använder en sådan här i övergången från stuprör till skräpsamlare:
http://www.lindab.com/se/pro/products/Pages/BUTK.aspx?refpageid=7cc6981a-eca4-4b71-8a16-ab60f02e98b3
Finns i alla rördimensioner.
http://www.lindab.com/se/pro/products/Pages/BUTK.aspx?refpageid=7cc6981a-eca4-4b71-8a16-ab60f02e98b3
Finns i alla rördimensioner.
Klicka här för att svara