Vårt gamla trogna kombiskåp, ett Gram av okänd modell och ålder som vi fått från ett Second-hand, har börjat visa tecken på att det är dags att tänka på en ersättare. Detta gamla skåp är sisådär 175 cm högt och 75% av det utrymmet upptas av kylskåpet. Återstående 25% är alltså frys.

De enda skåp jag hittar idag, som inte kostar femsiffrigt, har fördelningen 60% kyl och 40% frys och skulle alltså ge oss ett mindre kylskåp än vad vi har idag, även om vi går upp på maxhöjden två meter (snedtak, därav begränsningen).

Är det nån som känner till ett vänsterhängt kylskåp där proportionen kyl/frys är mer än 60% för kylen?

Du sa inget om det skulle vara frys över kyl eller tvärtom. Så här kommer två olika förslag.
Whirlpool ARC4198IX
Siemens KG36S3EV

Idag har vi frysen längst ned, men efter några veckor tror att jag jag ska ha lärt mig att så inte längre är fallet, om vi nu skaffar en annan typ, så det är inte så illa kinkigt. :-)

Ska kika närmare på de modellerna, tackar för tipsen!

Vet inte hur ofta BRA Interiör uppdaterar fyndhörnan på sin hemsida, men de har haft ett Gram KF2355-skåp där på rea ett tag. (Måste vara en utgående modell eftersom jag inte hittar det nån annanstans – inte ens på Grams danska hemsida där det finns mer att välja på.)

http://www.bra-interior.se/rwdx/images/BI-REA-015.jpg?6201445

Gram-skåpet var i aluminium och vad jag förstått är det rätt känsligt för slag och repor. Vi har en tiomånaders baby och en annan på väg, så jag fruktar att skåpet snart skulle se ut som en metallversion av Keith Richards... Tack i alla fall för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.