7 587 läst ·
13 svar
8k läst
13 svar
Finns den här produkten?
Jag håller på att designa vårt nya kök och har en fundering på en produkt. Vill absolut ha is och vattenmaskin, men samtidigt tycker jag att det är riktigt snyggt med inbyggd kyl och frys. Nu undrar jag om det finns någon dylik maskin som man kan sätta in i ett inbyggnads högskåp, typ som espressomaskinerna
Ismaskiner finns det gott om i Usa. Bl a Electrolux har flera modeller.
Kolla in denna sida.
Sen finns även dessa modeller med vatten för bordsbruk.
Kolla in denna sida.
Sen finns även dessa modeller med vatten för bordsbruk.
S
sad_ant
Medlem
· Södermanlands län
· 288 inlägg
sad_ant
Medlem
- Södermanlands län
- 288 inlägg
Jag vet inte vad TS har för erfarenhet av ismaskin i frysen, men min erfarenhet är dålig, så jag tycker det är en bra idé att ha en separat sådan maskin eftersom man ofta har saker i frysen som sprider lukt/smak.
Stoppa in ett storkok chili con carne i frysen och smaka på isen 2veckor senare i ett glas naturell vatten så får man en trevlig överaskning
Stoppa in ett storkok chili con carne i frysen och smaka på isen 2veckor senare i ett glas naturell vatten så får man en trevlig överaskning
Det där känner jag inte alls igen. Ställ chilin i kylen först tills den har kallnat och se till att ha den i stängda lådor eller påsar, så är väl inte det något problem. Vi har inte alls märkt att isen tar smak av något i vår frys. Men vi använder vår is flitigt, så den ligger nog aldrig så länge att den hinner ta så mycket smak.sad_ant skrev:
Och det är helt underbart att slippa vingla in de manuella islådorna i frysen igen fyllda med vatten varje gång man har tagit is. Dessutom misstänker jag att det är mer miljövänligt med dispensern, eftersom man inte behöver öppna hela dörren två gånger för att få isen och sedan ställa in vattnet igen.
Tror att trådskaparen eftersöker något liknande denna maskin för professionelt bruk.

Som jag visade i ett tidigare inlägg så finns det många ismaskiner för inbyggnad på marknaden, men de ser ut som vanliga skåp. En sådan här variant är intressant, men den kanske inte är så säljbar (än).

Som jag visade i ett tidigare inlägg så finns det många ismaskiner för inbyggnad på marknaden, men de ser ut som vanliga skåp. En sådan här variant är intressant, men den kanske inte är så säljbar (än).
Vad är det för fel på ispåsar, om man nu är rädd för lukt?
Anyhow, vattenkylare kan jag dock förstå (men defenitivt inte kolsyra!), för det finns väl inget mer irriterande när man vill ha ett glas riktigt kallt vatten på sommaren och allt som kommer är fisljummet?
Anyhow, vattenkylare kan jag dock förstå (men defenitivt inte kolsyra!), för det finns väl inget mer irriterande när man vill ha ett glas riktigt kallt vatten på sommaren och allt som kommer är fisljummet?
Ispåsar is teh shit.
Vi har ett Gaggenau-skåp med ismaskin och grejer som nu börjat strula.
När detta åker ut så kommer ersättaren ICKE ha några finesser såsom ismaskin, vattendispenser eller dito.
Vi har ett Gaggenau-skåp med ismaskin och grejer som nu börjat strula.
När detta åker ut så kommer ersättaren ICKE ha några finesser såsom ismaskin, vattendispenser eller dito.
Klicka här för att svara