1 320 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Finns annat "bygga nytt forum"?
Är det någon som vet om det finns ett bättre forum för oss som bygger nytt?? Alla vet vi väl att man behöver lufta sig ibland under tiden man bygger.Sömnlösa nätter, gråtande sambos, suriga banker, nonchalanta hustillverkare, grov-finplanering, grundentreprenad, tillval, pantförskrivning, packad mark, inredd övervåning, avropsavtal, Listaan kan göras hur lång som helst. ...you name it.
Detta forum är väl okej men verkar så himla kontrollerat och reglerat så man törs knappt skriva det man vill. Nån som vet ett mer avslappnat forum där man kan diskutera detta?
Mvh Peter
Detta forum är väl okej men verkar så himla kontrollerat och reglerat så man törs knappt skriva det man vill. Nån som vet ett mer avslappnat forum där man kan diskutera detta?
Mvh Peter
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Mera avslappnat forum, ja det ska väl vara flashback dåPeter&Sirpa skrev:Är det någon som vet om det finns ett bättre forum för oss som bygger nytt?? Alla vet vi väl att man behöver lufta sig ibland under tiden man bygger.Sömnlösa nätter, gråtande sambos, suriga banker, nonchalanta hustillverkare, grov-finplanering, grundentreprenad, tillval, pantförskrivning, packad mark, inredd övervåning, avropsavtal, Listaan kan göras hur lång som helst. ...you name it.![]()
Mvh Peter
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Jag skulle vilja säga att det här är precis rätt ställe att lufta alla sakerna du nämner. Det enda vi kräver är att man fyller i sin profil korrekt så att vi kan verifiera att man är den man säger att man är, i de fall det skulle behövas. Det handlar oftast om när man ger referenser på företag.
Vill du ha ett forum där vem som helst kan låtsas vara vem som helst och skriva vad som helst, då är Flashback just vad jag kom att tänka på, precis som Thomas59 just skrev.
Annars hittar du massor av både nöjda och missnöjda människor här som byggt hus. Varje vecka blir jag kontaktad av företag som vill försöka få mig att radera inlägg som är negativa mot dem, men jag försvarar dessa inlägg med näbbar och klor - så länge man har en korrekt ifylld profil och står för det man säger.
Vill du ha ett forum där vem som helst kan låtsas vara vem som helst och skriva vad som helst, då är Flashback just vad jag kom att tänka på, precis som Thomas59 just skrev.
Annars hittar du massor av både nöjda och missnöjda människor här som byggt hus. Varje vecka blir jag kontaktad av företag som vill försöka få mig att radera inlägg som är negativa mot dem, men jag försvarar dessa inlägg med näbbar och klor - så länge man har en korrekt ifylld profil och står för det man säger.
Jag e inte nånannanstans å har diskuterat katter på andras tomt i en tråd där vi var flera som absolut passerade gränsen, även jag tyvärr
så nog kan Du skriva här om allt som suger i bygget
Såväl hantverkare som kunder har fått rejält på pälsen i olika trådar också så jag tycker Du ska prova 
Klicka här för att svara