1 404 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Fingerfoga?
Eftersom jag inte vill ha fog när vi sätter kakel sa de i affären att man kunde fingerfoga i efterhand om vi inte skulle bli nöjda.
Tänker sätta upp ett vitt blankt 10 x 20 cm kakel med fasade kanter, Golvabia Teti, vad tror ni?
Kommer det att funka att bara kakla på och se hur det blir, och kunna fixa till det om det ej blir bra utan fog?
Tänker sätta upp ett vitt blankt 10 x 20 cm kakel med fasade kanter, Golvabia Teti, vad tror ni?
Kommer det att funka att bara kakla på och se hur det blir, och kunna fixa till det om det ej blir bra utan fog?
Hänger inte riktigt med på vad du menar men jag gör ett försök. Menar du om du kan foga ditt kakel i efterhand? Fogningen kan du göra när du vill. Hänger heller inte riktigt med på vad de menar med fingerfogning. Det är annars ett uttryck om man fogar om tegel och riktigt inte klarar av att foga med fogsleven och använder sig av fingrarna. Kakelfog är inget att rekomendera att fingerfog.
Skulle du inte vara nöjd med kaklingen utan fog så visst, det går bra att foga i efterhand.
Skulle du inte vara nöjd med kaklingen utan fog så visst, det går bra att foga i efterhand.
Jag tror att de menade i affären att det blir så litet mellanrum mellan kakelplattorna när jag lägger dem kant i kant, så att det bara går att försöka få dit lite fog med fingrarna. tror att de menade så.
Om du kommer på det efter ett längre tag att du vill ha fog, då är det nog mycket annat där inne som du inte vill ha där (fd mat), även risken för att fukten kryper ner om du slabbar mycket vid diskbänken.nallum skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 612 inlägg
Sätter du plattorna kant i kant kan du ju inte få in någon fog alls som blir någonting till så jag förstår inte heller frågan riktigt och definitivt inte deras svar att fingerfoga i efterhand för det går ju inte att få in fog när de sitter kant i kant.
Klicka här för att svara