Vi håller just nu på och begär offerter på kök till vårat hus...

har fått 2 offerter från två olika leverantörer än så länge..

Bägge ger oss 30 000kr i rabbatt!?? Tjänar dom så bra på varje kök att dom har sånna marginaler eller ger dom all denna rabbatt?

Det är ruggiga påslag/rabattmöjligheter på kök, vi skulle få 35% rabatt på listpriset på Ballingslöv via hustillverkaren.

De ger alltid den rabatten. Ett gammalt trick, för du fokuserar på rabatten och inbillar dig att köket är värt så mycket mer från början. Så glömmer du vad som står längst ned på raden SUMMA, och så köper du den med mest rabatt, inte den som ger dig bäst kök för minst pengar.

Precis så fungerar det. Svenskar fokuserar på mest rabatt. Har aldrig förstått att ni inte lär er. "Ojjj, fick 35% rabatt. Då köper jag"

J

Swetrot skrev:
De ger alltid den rabatten. Ett gammalt trick, för du fokuserar på rabatten och inbillar dig att köket är värt så mycket mer från början. Så glömmer du vad som står längst ned på raden SUMMA, och så köper du den med mest rabatt, inte den som ger dig bäst kök för minst pengar.
Nja eftersom vi tar in offerter från 6 st olika köksmärken så är det slutsumman, kvalite och om montering ingår vi kollar efter... Men jag förstår att många blir lurade av detta...

Snailman
Monteringen kan oxå vara en konstigt prissatt grej, en firma har ett exempelkök, indelat i olika prisklasser, det billigaste köket kostar hälften att montera än det dyraste (då gäller det som sagt exakt samma kök) Det verkar inte vara någon större logik i den prissättningen (annan än att den som köper ett dyrt kök kan vi nog lura att betala mer för monteringen)

ejwbegysv skrev:
Bägge ger oss 30 000kr i rabbatt!?? Tjänar dom så bra på varje kök att dom har sånna marginaler eller ger dom all denna rabbatt?

Nej, givetvis tjänar dom inte så bra på varje kök för då skulle dom behöva sälja varje kök utan "rabatt" och så är ju naturligtvis inte fallet.

dock kan kanske rabatten variera beroende på hur dyrt kök man köper och vilka tillval man har.

Tycker ocså det där med rabatter är bluff och båg, tacka vet jag "rätt pris direkt" alternativt en fast rabattstege.........

Mmm.. 6 kök ritade och det blir nog Kvick utan rabatt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.