Har en panna i källaren som vi inte använt alls, den är delvis inkopplad av förra ägaren, idag när jag kom hem sprutade de ut vatten ur ett rör som förut var kopplad till en acc.tank och en vattenslang nerifrån som var i ett avlopp.. I försök att få stopp på vattnet så slutade de helt plötsligt :s
Förstår inte riktigt vad som hände då den aldrig gjort de förut..

I skrivandes stund så upptäcker vi att vi har inget vatten alls längre i kranarna :s
 
Krilleman
Har du stängt någon ventil i alla hast?

Lägg upp lite bilder på vart det läckte, så har du lättare att få ett korrekt och hjälpande svar!
 
ImageUploadedByTapatalk1358686506.648016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var ur kopparröret på bilden som de sprutade fint ur! Förstår faktiskt inte alls, för vi har inte varit hemma under helgen och vi har inte rört något alls och de var inte såhär innan
 
Anledningen varför de slutade spruta vatten var för att vi stängde av vattenpumpen så de känns ju som någon varit och rört nere i källaren.
 
Krilleman
Var på kopparröret?
 
De är ju inte kopplat till något så de spruta vatten ut ur slutmynningen
 
Problemet löst.. Någon har alltså vridit på ett vred som är till för att fylla pannan :/
Övervakningskamera - check!
 
Krilleman
Det sprutade alltså ur säkerhetsventilen. Om du har slutet system. (röd burk i källaren)

Eller så flödade det över ner i skvallerledningen i ditt öppna kärl på vinden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.