3 049 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Filterhållare sitter fast
Tja! Har ett filterhus modell Jula där ena filterhuset sitter fast. Lyckas inte lossa det med hjälp av filternyckeln då denna är av plast och bara böjs. Någon som varit med om liknande och har tips på hur man kan lossa dessa? Har försökt få tag med polygrip men får inget riktigt bra grepp.
Tack på förhand
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Har samma filter. Filternyckeln som följde med sprack ganska fort. Denna funkar dock klockrent.
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/oljeverktyg/oljefilterverktyg/universaloppnare-2000016986
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/oljeverktyg/oljefilterverktyg/universaloppnare-2000016986
Fasen så bra tips! Tack så jättemycket, blir en sväng till Biltema imorgonA Anderscurl skrev:
Jag köpte universalöppnaren och efter mycket om och men fick jag loss filtret. Höll på att bli TOKIG. Jag skulle säga att jag är stark, starkare än medelsvensson. Ändå fick jag stå och ta i för kung och fosterland i säkert 30 min för att få loss filtret. Förstår inte hur de kan sätta sig så jävligt! Trodde jag stod o skruvade åt fel håll men nej då. Den satt bara så in i bomben!A Anderscurl skrev:
Glömde du spärren på filterhållaren? Första gången jag satte i filter drog jag åt alldeles för hårt. Förbi den lilla spärren. Höll inte på att få lös det heller då. Dra bara tills den klickar i. Så har det varit mycket lättare efter det. Inga problem med att det läcker heller. Lagom är bäst tydligen.
Kan ha råkat ta i lite kanske...A Anderscurl skrev:Glömde du spärren på filterhållaren? Första gången jag satte i filter drog jag åt alldeles för hårt. Förbi den lilla spärren. Höll inte på att få lös det heller då. Dra bara tills den klickar i. Så har det varit mycket lättare efter det. Inga problem med att det läcker heller. Lagom är bäst tydligen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden