Tja! Har ett filterhus modell Jula där ena filterhuset sitter fast. Lyckas inte lossa det med hjälp av filternyckeln då denna är av plast och bara böjs. Någon som varit med om liknande och har tips på hur man kan lossa dessa? Har försökt få tag med polygrip men får inget riktigt bra grepp.

Tack på förhand

A Anderscurl skrev:
Har samma filter. Filternyckeln som följde med sprack ganska fort. Denna funkar dock klockrent.
[länk]
Fasen så bra tips! Tack så jättemycket, blir en sväng till Biltema imorgon:) tänkte inte universal alls från början, den där ser ut att kunna funka! Jula säljer ju inte ens lösa filteröppnare utan bara tillsammans med filterhus. Jättedumt.

A Anderscurl skrev:
Har samma filter. Filternyckeln som följde med sprack ganska fort. Denna funkar dock klockrent.
[länk]
Jag köpte universalöppnaren och efter mycket om och men fick jag loss filtret. Höll på att bli TOKIG. Jag skulle säga att jag är stark, starkare än medelsvensson. Ändå fick jag stå och ta i för kung och fosterland i säkert 30 min för att få loss filtret. Förstår inte hur de kan sätta sig så jävligt! Trodde jag stod o skruvade åt fel håll men nej då. Den satt bara så in i bomben!

Glömde du spärren på filterhållaren? Första gången jag satte i filter drog jag åt alldeles för hårt. Förbi den lilla spärren. Höll inte på att få lös det heller då. Dra bara tills den klickar i. Så har det varit mycket lättare efter det. Inga problem med att det läcker heller. Lagom är bäst tydligen.

A Anderscurl skrev:
Glömde du spärren på filterhållaren? Första gången jag satte i filter drog jag åt alldeles för hårt. Förbi den lilla spärren. Höll inte på att få lös det heller då. Dra bara tills den klickar i. Så har det varit mycket lättare efter det. Inga problem med att det läcker heller. Lagom är bäst tydligen.
Kan ha råkat ta i lite kanske...:) men det är bara för att jag väntade på det där lilla klicket som aldrig direkt kom... men oavsett sitter den ju riktigt hårt så är nog ingen fara...

Jag har inte exakt samma, men finns det inte en ventil på toppen av behållaren som man kan skruva på en för att bli av med vakuumet som kan göra det svårt att skruva ut filtret.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.