Rubriken lurar lite kanske..
Men väl i badet så funderar jag ofta över hur allt hänger ihop. Blir långa bad ibland . Men med lite tilltugg ( heter det så i vätskeform?) så hinner man bearbeta många tankar. För ngt år sen såg jag ett väääldigt långt stjärnfall, som återkom efter 45 minuter. Efter lite googlande insåg jag att det var rymdstationen ISS jag såg. Tror o hoppas jag iaf..
Till saken, ikväll när jag badade så snöade det lätt. Utetemperaturen var ca -2 grader. Funderade när jag låg där hur långt upp vattenångan från spabadet nådde i himlen innan ångan ändrade form. Helt vindstilla..
Vid vilken höjd blir spabadets ånga till snö?
Om vindstilla, så bör väl ångan gå till snö och sen tillbaka till badet?
Kan ju vara en tillfällighet, men upplevde det som att över spabadet var snöflingorna mindre än runt om..
Man brukar ju säga att ånga inte kan bära ngt annat än H2O, men kan det finnas spår av klor i snöflingorma?
//WSP