Hej!
Jag har problem med återkommande stopp i avloppet och kört med Kärcher högtryck med avloppsrensslang för att få bort stoppen.

Tänkte höra i fall någon här har prövat att filma med en sån här kamera?

Vet att det är en enkel variant, men om den skulle funka så vore det kanon.
Tanken är att få en överblick på dom återkommande stoppen och se vad som är själva problemet.
Rören är av gjutjärn och förstår att det kan bli till att behöva byta dom vid ett senare tillfälle men tänkte överleva vintern först.

Vattentät USB-endoskopkamera med tillbehör visad på smartphoneskärm, avsedd för avloppsinspektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har en sådan som jag fäste på en dragtråd för att filma rören till min centraldammsugare (50mm). Där fungerar det sådär. Du behöver hitta ett sätt så att kameran kommer upp från botten på röret och centreras. Har du råd att förlora 360kr så kör. Men ha inte för stora förhoppningar. Ska du ge dig på det montera någon form av extra lyse, det brukar vara dålig kräm i dem.

Jag har filmat med riktig rörålskamera och tyvärr kommer man inte ens i närheten med det billiga alternativet. Min rekommendation är att betala någon tusenlapp och få det filmat av en expert. De kan dessutom bedöma hur allvarliga skadorna är. Se till att ta in någon som är certifierad http://www.stvf.se/

Tjena och tack för svar!

Ja jag förstår att ett sånt här enkelt filmset inte kan ge så mycket jämfört med proffsgrejer, som sagt värt att fråga någon som prövat. T.ex dig :-)
Ja det kanske blir i alla fall till att få tag på någon duktig firma till hjälp trots allt.

C
Kolla youtube, finns hundratals rörfilmningar gjorda med liknande kameror. Var precis som du inne på att det skulle vara bättre än ingenting, men efter att ha kollat ett antal filmer bestämde iallafall jag mig för att det skulle vara bortkastade pengar.
Hittade dock en kille som hade tejpat fast en mindre action-cam av god kvalitet på en pinne och det var faktiskt oväntat god kvalitet. Nackdelen är att han inte såg kameran live.

Jag har en kamera på teleskop som jag köpt på clasohlson. Kopplas till datorn. Den fungera ok, har använt den till både avlopp och annat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.