Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Enklast möjliga är att köpa film från Apple.
Alla andra varianter innebär någon form för jobb. Har du någon dator hemma? Jag kör med Plex som fungerar som en media-server för både film och tv-serier. Denna media-server konverterar automatiskt till rätt format. Plex har en bra app till nästan alla olika sorters enheter, inkl nya Apple TV.
Jag gillar Plex för dess automatiska synk av både film och TV-serier till min telefon eller iPad så jag har de tillgängliga offline.
Alla andra varianter innebär någon form för jobb. Har du någon dator hemma? Jag kör med Plex som fungerar som en media-server för både film och tv-serier. Denna media-server konverterar automatiskt till rätt format. Plex har en bra app till nästan alla olika sorters enheter, inkl nya Apple TV.
Jag gillar Plex för dess automatiska synk av både film och TV-serier till min telefon eller iPad så jag har de tillgängliga offline.
Använder ni ovanstående så använder ni den appen till att trådlöst ladda ned alternativt strömma till ipaden/iphonen. Enda kravet är att PC:n/MAC:en där filmerna ligger och ipad:en båda är igång och har tillgång till nätverk. Man behöver inte tänka på format utan allt sådant hanteras automagiskt.MathiasS skrev:
Känner man någon annan som kör samma app så är det lätt att få tillgång till varandras filmbibliotek.
Klicka här för att svara