Byggahus.se

Fick besök av besvärliga "hantverkare"

1. K
    Husägare · Nivå 14
    Nu är ju tiggarna en annan fråga.
    Men de har sannolikt inte kommit hit för att söka jobb och sedan hamnat i kriminella organisationers klor. De flesta åker hit för att just tigga, eller blir hittransporterade för att tigga och dra in pengar till någon annan.

Detsamma gäller de Irländska asfaltsläggarna. De åker runt i Sverige/Europa och försörjer sig på kriminell verksamhet. Bland annat att lura till sig jobb och inte utföra det eller inte göra det ordentligt och sedan på ett hotfullt sätt kräva pengar från personer som inte vågar eller kan sätta emot. De dumpar sitt byggavfall eller den upprivna asfalten i valfritt dike eller på någon lantbrukares skogsväg. Och de håller på med annat än dåligt utförda hantverkstjänster, bland annat människohandel.

Enligt min helt privata personliga åsikt är de ett jävla pack som inte har ett dugg här att göra.
    De luras, skitar ned, beter sig illa och är organiserat kriminella.
    Ser man dem skall man undvika dem. Stannar de och frågar om att utföra ett jobb så säg att man inte är intresserad och ring polisen.
    Kanske hårda ord kan tyckas, men de ställer till så mycket att de skall inte ha det lätt här.

2. S
    Husägare Nivå 1
    Ja det fungerar ju i Australien t.ex. Där är det inte helt ovanligt att du får redogöra för din vistelse. Likadant var det i England före EU.
    Vad är problemet med att folk får redogöra vad besök i andra länder har för syfte? Tramset med att medborgare i EU ska kunna jobba inom unionen fungerar ju inte.

• Laddar…
  3. S
    Husägare Nivå 1
    Hävda sin rätt i ett samtal?? Det gäller bara om motparten är hyfsat civiliserad och inte far med hotelser. Jag kan mycket väl tänka mig att äldre personer, det är ofta äldre personer som dessa typer ger sig på, känner sig utlämnade när man blir hotad med repressalier. Då duger det inte med kanslisnack och prat om korrekthet hit och dit.

• Laddar…
  4. B
    Medlem · Nivå 22
    Och du tror att någon kommer att uppge att de reser till ett land för att lura andra?
    De kommer förstås säga att de ska besöka någon eller något annat normalt så en sån fråga är ju totalt meningslös i sådana här fall.

Det är ju fortfarande en ord-mot-ord-situation där inget går att bevisa.