262 165 läst ·
1 152 svar
262k läst
1,2k svar
Fick 2500kr i elräkning!!
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Har du hört talas om oljefonden? Vet du vad den betalar? Vet du hur skattesystemet fungerar i Norge?Z Zodde skrev:
Jag vet inte om jag hört att svenskarna gnällt på detta.
Jag vet vad oljefonden är men INTE vad den betalar ( mer än bidrag till statsbudget)M Markarbetaren skrev:
Jag vet hur skattesystemet ser ut då jag betalat skatt i Norge i många år.
Ser dock ej relevansen här…??
Fy fan vad du tjatar om storheter Purjo...Jag kan inte tjata emot dig för detta forum är sååå segt för mig, det tar på fullt allvar 5 minuter bara att logga in.
Men jag läser och det enda du skriver är en massa skit o gnäller om att folk skriver kWh eller K/wh vem bryr sig??? Bara en självupptagen idiot
Men jag läser och det enda du skriver är en massa skit o gnäller om att folk skriver kWh eller K/wh vem bryr sig??? Bara en självupptagen idiot
useless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag undrar fortfarande vilka partier som skulle vara för exportförbud och prisregleringar 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Men kan vi verkligen då beskylla avsaknaden av detta på Mp +S när inget annat parti hade velat ha samma lösning?
Bortsett från då kanske SD och V.
Bortsett från då kanske SD och V.
Jo men vi diskuterar inte skattesatser. Konsumentskatter begränsar inte direkt producenternas vinst/fria marknadens mekanismer mens pristak gör det.M Markarbetaren skrev:
Berätta istället om oljefonden och dess funktion som du tog upp tidigare
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Statens_pensjonsfondZ Zodde skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Ja SD och V kan vi ju benämna som ”inget annat parti” då ingen verkar rösta på dessa. Jag gissar att du inte röstar på något av endera.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Exportförbud och prisreglering är nått som totalitära stater kan tänka sig (SD och V har dragningar dit, dock från olika håll).M Markarbetaren skrev:
Men okej, då förstår jag vad du menar, även om jag inte har sett av något av dessa förespråkar detta.