Hej!
Har problem med vårt fiber från Telia som kan flera gånger per dag lägga av. Lösningen är helt enkelt att stänga av teven och vänta en stund innan man slår på den igen alt. dra ur sladden ur routern och sen då är allt igång igen.Routern är en sådan som kom med från Telia, snabb när det fungerar och tven en Samsung.
Nu till frågan: Skulle ni tro (som är lite mer insatta än mig) att det är routern det är fel på eller om det är något annat fel?

A Anne2023 skrev:
Hej!
Har problem med vårt fiber från Telia som kan flera gånger per dag lägga av. Lösningen är helt enkelt att stänga av teven och vänta en stund innan man slår på den igen alt. dra ur sladden ur routern och sen då är allt igång igen.Routern är en sådan som kom med från Telia, snabb när det fungerar och tven en Samsung.
Nu till frågan: Skulle ni tro (som är lite mer insatta än mig) att det är routern det är fel på eller om det är något annat fel?
Är det bara TV:n som inte funkar, eller även internet "wifi"?
Använder du en TV-box från Telia eller en app i TV:n?

Vad är det för sändning, är det Telia IPTV/Play, annat streamat, etc?
Utgår från att du inte har en box till TVn utan den är direktkopplad till routern med kabel.
Har du uppdaterat SamsungTVns programvara, finns det någon sådan funktion/uppdatering?
Har du bytt kabel mellan TV och router för att se om det blir någon skillnad?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Är det bara TV:n som inte funkar, eller även internet "wifi"?
Använder du en TV-box från Telia eller en app i TV:n?
Tven tappar Wi-Fi kopplingen. Har boxer som tv leverantör. Telias fiber.

A Anne2023 skrev:
Tven tappar Wi-Fi kopplingen. Har boxer som tv leverantör. Telias fiber.
Tappar något annat wifi? Tex telefoner, padda.....

Tappar något annat wifi? Tex telefoner, padda.....
Nej inget annat tappar wifi.
Det är en hub ifrån Boxer/tele2 som sitter i tv.

A Anne2023 skrev:
Nej inget annat tappar wifi.
Det är en hub ifrån Boxer/tele2 som sitter i tv.
Om inget annat tappar wifi skulle jag satsa min peng på hubben från Tele2. Har ni möjlighet att installera Tele2-Play i TV:n? Är den 'smart'?

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Vad är det för sändning, är det Telia IPTV/Play, annat streamat, etc?
Utgår från att du inte har en box till TVn utan den är direktkopplad till routern med kabel.
Har du uppdaterat SamsungTVns programvara, finns det någon sådan funktion/uppdatering?
Har du bytt kabel mellan TV och router för att se om det blir någon skillnad?
Ingen tv box, det sitter en mini hub i teven.
Har inte uppdaterat teven. Vet inte om det går 🫣Testat att byta kabel utan resultat.

Hur är tv och router placerade i förhållande till varandra?

Telias router är ju ökänd för att vara riktigt dålig och det blir ju inte bättre om dessa prylar står i varsin ände av huset.

Om inget annat tappar wifi skulle jag satsa min peng på hubben från Tele2. Har ni möjlighet att installera Tele2-Play i TV:n? Är den 'smart'?
Det är en smart tv

A Anne2023 skrev:
Det är en smart tv
Om du kan installera tele2s play app i tvn, gör det och dra sedan en sladd mellan tv och router.

A Anne2023 skrev:
Det är en smart tv
Vad menar du med Smart TV?

MathiasS MathiasS skrev:
Hur är tv och router placerade i förhållande till varandra?

Telias router är ju ökänd för att vara riktigt dålig och det blir ju inte bättre om dessa prylar står i varsin ände av huset.
Routern står bredvid teven. Fiberboxen ca 1/2 meter bredvid.

A AndersS skrev:
Vad menar du med Smart TV?
Ingen gammal tv, ca 4 år

A Anne2023 skrev:
Ingen gammal tv, ca 4 år
Då skulle jag ha en nätverkskabel mellan TV och router, sedan installera Tele2-Play i TV:n och kolla om det funkar bättre

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.