Hej!
Har problem med vårt fiber från Telia som kan flera gånger per dag lägga av. Lösningen är helt enkelt att stänga av teven och vänta en stund innan man slår på den igen alt. dra ur sladden ur routern och sen då är allt igång igen.Routern är en sådan som kom med från Telia, snabb när det fungerar och tven en Samsung.
Nu till frågan: Skulle ni tro (som är lite mer insatta än mig) att det är routern det är fel på eller om det är något annat fel?
Har problem med vårt fiber från Telia som kan flera gånger per dag lägga av. Lösningen är helt enkelt att stänga av teven och vänta en stund innan man slår på den igen alt. dra ur sladden ur routern och sen då är allt igång igen.Routern är en sådan som kom med från Telia, snabb när det fungerar och tven en Samsung.
Nu till frågan: Skulle ni tro (som är lite mer insatta än mig) att det är routern det är fel på eller om det är något annat fel?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg
Är det bara TV:n som inte funkar, eller även internet "wifi"?A Anne2023 skrev:Hej!
Har problem med vårt fiber från Telia som kan flera gånger per dag lägga av. Lösningen är helt enkelt att stänga av teven och vänta en stund innan man slår på den igen alt. dra ur sladden ur routern och sen då är allt igång igen.Routern är en sådan som kom med från Telia, snabb när det fungerar och tven en Samsung.
Nu till frågan: Skulle ni tro (som är lite mer insatta än mig) att det är routern det är fel på eller om det är något annat fel?
Använder du en TV-box från Telia eller en app i TV:n?
Vad är det för sändning, är det Telia IPTV/Play, annat streamat, etc?
Utgår från att du inte har en box till TVn utan den är direktkopplad till routern med kabel.
Har du uppdaterat SamsungTVns programvara, finns det någon sådan funktion/uppdatering?
Har du bytt kabel mellan TV och router för att se om det blir någon skillnad?
Utgår från att du inte har en box till TVn utan den är direktkopplad till routern med kabel.
Har du uppdaterat SamsungTVns programvara, finns det någon sådan funktion/uppdatering?
Har du bytt kabel mellan TV och router för att se om det blir någon skillnad?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg
Ingen tv box, det sitter en mini hub i teven.A AndersS skrev:Vad är det för sändning, är det Telia IPTV/Play, annat streamat, etc?
Utgår från att du inte har en box till TVn utan den är direktkopplad till routern med kabel.
Har du uppdaterat SamsungTVns programvara, finns det någon sådan funktion/uppdatering?
Har du bytt kabel mellan TV och router för att se om det blir någon skillnad?
Har inte uppdaterat teven. Vet inte om det går 🫣Testat att byta kabel utan resultat.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg