Hej,

Jag ska bygga hus på svampvägen i Ekeby-Almby och undrar hur det ligger till med stadsnätets utbyggnad? Är det någon som är insatt i läget så skulle lite information uppskattas.
Har tänkt slippa dra in telias gamla koppartråd till huset och bara köra fiber (bredband+ip telefoni).

Kolla på Stadsnät

Det står ingenting om utbyggnad eller kostnader, så enklast är väl att kontakta dem om en offert.

# bror

problemet är att stadsnätet är världsmästare på att vara oförmögna att ge information trots flertalet samtal. de säger bara "lämna ditt nummer så hör vi av oss". 1½ månad senare så skriver jag detta inlägg.

Tragiskt.

Har tyvärr inga bättre svar att ge. Oftast är det bäst att gå direkt på källan, för då slipper du chansingar, "tror jag", "svågerns syssling som jobbade där 87 sa att" osv...

# bror

jag vet att stamnätet går genom ekeby-almby men jag är nyfiken om någon har varit med om processen att få sin villa uppkopplad. först och främst om det är möjligt. eller behöver man gå ihop med villaägarna i närheten och ansluta flera fastigheter samtidigt? kostnad osv osv...

om ingen här i forumet har något erfarenhet av det så får jag väl jaga dom på stadsnätet. har ju skickat intresseanmälan via hemsidan, ringt "villa säljaren" och lämnat meddelande på dennes telefon, och ringt och intresseanmält via thalamus och blivit lovad att de ska ringa upp mig.
jag börjar undra om de överhuvudtaget är intresserad av att sälja sina tjänster...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.