Maskintok skrev:
Nej för helvete.
Detta blir isåfall olaglig handling om de inte kan visa upp att det är just TS som skrivit under avtalet.
Detta är inte för fiber enbart utan gäller mer än så, det är avgifter som inte fd ägare betalat för driften av fastigheten.

Det säger en del om att det varit 3 tidigare ägare på 6 år...
TS har ju visat avtalet. Enligt §15 så måste de fullgöra tidigare ägares skyldigheter.

K karlmb skrev:
TS har ju visat avtalet. Enligt §15 så måste de fullgöra tidigare ägares skyldigheter.
Jag hittar inte vart detta står? Står det i stadgarna eller i medlemsavtalet?

• Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nej.
Läs istället.
Det är ju det jag gör. Och förklarar vilka § som gäller. Du visar inget som säger att jag har fel.

P
K karlmb skrev:
Det är ju det jag gör. Och förklarar vilka § som gäller. Du visar inget som säger att jag har fel.
Nä för jag tänker inte lägga tid på sådant du själv kunnat läsa i tråden.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ni har inte gjort något fel, det är ju föreningen som missat att insatserna, tillsammans 21000 inte är betalda enligt vad som hittills framgått.
Detta har inget med de löpande avgifterna att göra.
Men nu när man beviljat medlemsskap, har man då hittat insatsen eller?
Ja i samband med att vi sökte medlemsskap igår så skickades det med en gammal faktura så han påstod stod på fastigheten och medlemskapet.

IsabelleH IsabelleH skrev:
Jag hittar inte vart detta står? Står det i stadgarna eller i medlemsavtalet?
Medlemsavtalet /anslutningsavtalet. §15. Den nya medlemmen måste överta tidigare medlems skyldigheter för att få bli medlem. Detta gäller insatsen, inte löpande avgifter för driften. De får de står för själva.

P
Ja i samband med att vi sökte medlemsskap igår så skickades det med en gammal faktura så han påstod stod på fastigheten och medlemskapet.
Kan det inte göra då stadgarna inte är skrivna för fastigheten..
står det på fakturan avser fastighet med nummer?

K karlmb skrev:
Medlemsavtalet /anslutningsavtalet. §15. Den nya medlemmen måste överta tidigare medlems skyldigheter för att få bli medlem. Detta gäller insatsen, inte löpande avgifter för driften. De får de står för själva.
Okej tack! Detta är dock inget vi har undertecknat, trots detta så har vi registreras som medlemmar

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nä för jag tänker inte lägga tid på sådant du själv kunnat läsa i tråden.
Haha, jadu..

P
K karlmb skrev:
Haha, jadu..
Vart står detta du själv påstår?
Detta har jag iallafall inte sett.

Okej tack! Detta är dock inget vi har undertecknat, trots detta så har vi registreras som medlemmar
OK, de verkar inte ha så bra koll. Men vad menar du med en gammal faktura? som är betald och som gäller 21000 i insats?

Maskintok skrev:
Kan det inte göra då stadgarna inte är skrivna för fastigheten..
står det på fakturan avser fastighet med nummer?
enligt stadgarna ska ju ett medlemskap vara kopplat till fastigsägaren och inte fastigheten så detta blir ju motsägelsefullt med vad de skriver i mejlet.
Såhär står det gällande vår fastighet

• Skärmbild av ett dokument som visar medlemskap och anslutningsstatus för en fastighet, med vissa delar överstrukna.
  • Gilla
Ripley och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vart står detta du själv påstår?
Detta har jag iallafall inte sett.
Jag skrev ju var. Läs igen.

K karlmb skrev:
OK, de verkar inte ha så bra koll. Men vad menar du med en gammal faktura? som är betald och som gäller 21000 i insats?

• Skärmbild av ett registerutdrag med personliga och fastighetsrelaterade uppgifter, delvis överstrukna, inklusive betalningshistorik och anteckningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Jag skrev ju var. Läs igen.
Den texten läste jag och där stod detta inte..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.