P
Jag tänker att den bästa lösningen är att dra 1st fiber från gatan till elrummet alt. rummet där elpannan finns och därefter dra CAT6 kablar från källaren till alla lägenheter.

1. Kommer varje lägenhet att kunna teckna sitt eget abbonemang då?
2. Hur drar jag CAT6 kabeln sen så att den blir så osynligt som möjligt? Ska den till trappan först och sedan till varje våning? Uttaget hamnar då i hallen bredvid entrédörren. Där får man ha sin router etc. alternativt dra kabeln till vardagsrummet.
3. Kan inte man borra ett hål direkt från källaren till övre våningen? och vån 1 till 2 och sedan 3?

Du får ta och prata med nätägaren och ansluta lägenheterna för sig.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Fiberoperatör som kan leverera anslutning kommer att beskriva för dig vilken lösning som ska användas.
Du har en liten fastighet så man kan blåsa in multifiber och sedan grena av i en liten "skarvbox", i större fastigheter sätter man ofta switchar istället.

Jag har också 3lgh
Fibernätägaren blåste in en fiber som går att dela upp på 6 eller om det var 7lgh
Sitter nån låda på väggen vid elcentralen, därifrån har jag själv dragit fiber i gamla rören för teletråd, sen kom dom och svetsa i båda ändar.
Då det fanns indraget till andra huset på gården så kostar det 5000/lgh att efteransluta och jag kan vänta med den 3de lgh tills hyresgästen själv vill ha fiber

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.