Skriv ett brev till Boxer kundtjänst med lite "weasel words" så att ett svar räknas som ett medgivande. Sedan ringer du in till kundtjänst och får dom att svara på meddelandet. Sen har du svart på vitt och så kan Open Universe ta bort portlåsningen även fast Boxer trilskas.
De ip jag tilldelas är spökadresser. de går att pinga, de svarar men de har ingen funktion utåt. DNS 8.8.8.8/8.8.4.4 svarar inte. Tilldelas DNS 83.255.255.1 och 2 på slutet. att lägga till google hjälper inte.blackarrow skrev:
Nu tycks du få IPadress, fast nu har du väl ingen operatör? Byter den adress själv eller för att du kopplar in/ur?
Jag skulle letat reda på IP till router och DNS och pingat dessa för att testa operatörens nät.Sen plingat tex 8.8.8.8 Googles DNS ute på internet.
Starta CMD kör
> ping -n 10 -l 1500 xx.xxx.xxx.1
Problemet är att Boxer lovat ett flertal tillfällen att släppa låsningen, det händer inte.A AndersS skrev:TS har sagt upp sitt abonnemang hos Boxer så då är IP-adressdelen historia.
Om du har fått en bekräftelse på att ditt abonnemang är uppsagt hos Boxer så tar du kontakt Open Universe och ger dem informationen och att det inte längre finns ett avtal med Boxer, ev. kopia till dem.
I öppna nät så hyr tjänsteleverantörerna och det måste administrativt hanteras att din anslutning inte längre nyttjas av en tjänsteleverantör i detta fallet Boxer.
Alternativt att du kan få motsvarande hjälp av den tjänsteleverantör som du vill teckna avtal med så att Boxers låsning tas bort.
Har skrivit flera brev till kundtjänst, de svarar först med ett autosvar. När jag klagar efter några dagar på att de inte svarar så får jag ett manuellt svar (tjohoo) och de ber mig att inte skicka fler frågor utan bara vänta. Man kan ju undra vad man har en kundtjänst till om det ska funka så här. Jag har full förståelse för att folk kan vara sjuka. Detta är dock useltM merbanan skrev:
Förtydligande DNS 83.255.255.1 är Comhems som äger Boxer
Vilken är den nya tjänsteleverantören som du tänker beställa ifrån, de kan ev. hjälpa till att låsa upp den administrativa delen om du kan visa på att du inte har något avtal med Boxer längre.S SBTJohansson skrev:
Telenor, de äger Open Universe. De säger att de kan rent tekniskt, men lagligt går det inte. Boxer måste agera, de har inte tid/vill inteA AndersS skrev:
Update, Boxer har släppt låsningen, Ny leverantör inkopplad, allt funkar.
Alltså fanns inget fel, de hade bara stängt av, ingen förklaring. MÄRKLIGT!
Nu får vi se vad som händer med betalningen, jag har autogiro och vågar inte ta bort det, då blir de väl galna.
Har dock bestridit, får se hur de agerar, återkommer...
Alltså fanns inget fel, de hade bara stängt av, ingen förklaring. MÄRKLIGT!
Nu får vi se vad som händer med betalningen, jag har autogiro och vågar inte ta bort det, då blir de väl galna.
Har dock bestridit, får se hur de agerar, återkommer...
Då låg väl felet i Boxers utrustning och du gjorde rätt i att byta internetleverantör
De förlorade en kund på grund av dålig support.
De förlorade en kund på grund av dålig support.
De har förlorat en kund, ja.blackarrow skrev:
Faktum är att det inte var nåt fel, utan de stängde helt enkelt av med hänvisning till "många ip-anrop". Det tror jag är en lögn. Den enda enheten som kan begära en ny ip är min router, och varför skulle den göra det.
Sen var ju beteendet mycket märkligt, de sa att de skulle titta på det, tekniker/analys skulle sätta igång väldigt snart sa de varje gång jag ringde (18 samtal enl. min egen logg). Men de gjorde ingenting vad jag vet. Till slut gav de upp och släppte porten. Ny operatör kopplar på och på 5 minuter är allt uppe igen...
Open Universe sa flera ggr att det inte var nåt fel vad de kunde se, Boxer bara stängde ner. Det bevisas ju också av att det gick så lätt att få igång allt när de väl släppte portlåsningen.
Ang portlåsning så går det att googla fram flera exempel på folk som råkat ut för det hos Boxer.
Återstår att se vad som händer med den faktura jag bestridit...Återkommer om det.
Kan ju vara routern som fått någon "programhängning" och gjorde något konstigt, men var det Boxers router kunde de bara gjort en omstart eller bett dig göra det.S SBTJohansson skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Boxers kundtjänst när det kommer till fibertjänster lämnar tyvärr en hel del att önska. Man får olika svar på samma fråga varannan gång man ringer in.
Startade om routern ett flertal ggr och även en reset. Visst kan det vara routern, men frågan är varför de inte sa det då.A AndersS skrev:
Hade man spärrat före du startade om routern så hjälpte inte dina omstarter, inga nya adresser delades ut.S SBTJohansson skrev:
På "varför de inte de sa det då", det får du aldrig något svar på.
Adresserna är comhems servrar.S SBTJohansson skrev:
host 83.255.255.1
1.255.255.83.in-addr.arpa domain name pointer anyresolver1.comhem.se.