Hej,
Med risk för att få ett pris på mitt huvud nu men måste fråga om någon anna råkat ut för samma sak som jag. Har Festools 15-3 skruvdragare. Dragaren är underbar. Däremot verkar festools bitshållare vara lite sådär. I alla fall de jag kommit över. Det har nu hänt med två festools bitshållare att magneten (en liten rund platt sak, ser ut som ett minimalt klockbatteri ungefär) följt med bitsen ut när jag bytt bits. Detta hände först med den bitshållare som följde med dragaren. Tänkte inte så mycket mer på det men bytte sedan till en av de som följde med i festools systainerbitslåda (ja, jag har också fallit i festoolträsket). Härom veckan hände samma skit med denna bitshållare.

Någon mer som råkat ut för detta?

mvh/
Kristoffer

Japp, en som följde med i en festool bitsask blev likadan, så jag fick byta till den som följde med maskinen istället.
Lite kasst ja, men dock har jag flera bosch bitsaskar där hållaren voblar flera mm....

Men en så enkel sak till en så dyr maskin borde ju hålla bättre.

Jag förstår att det blir slitage på allt man använder. Men mina bitshållare har knappast kunnat bli utslitna. Jag använder inte min dragare dagligen, mer som hobbymaskin så att två olika bitshållare kan bli utslitna tycker jag är aningen dåligt.
Hade det varit billiga prylar så räknar man nästan med att saker inte ska hålla. Men när festoolprylarna kostar vad dom gör så höjs kraven också.

hänt mig också att magneten följer med ut. riktigt irriterande

knyhlen skrev:
Jag förstår att det blir slitage på allt man använder. Men mina bitshållare har knappast kunnat bli utslitna. Jag använder inte min dragare dagligen, mer som hobbymaskin så att två olika bitshållare kan bli utslitna tycker jag är aningen dåligt.
Hade det varit billiga prylar så räknar man nästan med att saker inte ska hålla. Men när festoolprylarna kostar vad dom gör så höjs kraven också.
På min lossnade den på 3:e skruven den användes till.... :S

PL 400 och stoppa tillbaka magneten igen funkar bra för min del

Jag har inte råkat ut för detta. Men hade det hänt hade jag absolut inte accepterat det. Åk tillbaka och kräv en ny+lite goodwill för din tid. Saker som kostar så mycket skall fungera perfekt.

Paul-Staffanstorp
Har jobbat med mina under ganska lång tid nu och har heller aldrig råkat ut för detta men som Daniel säger...
Bara att reklamera och du får med största sannolikhet ersättning innan du hinner blinka.

Daniel_N skrev:
Jag har inte råkat ut för detta. Men hade det hänt hade jag absolut inte accepterat det. Åk tillbaka och kräv en ny+lite goodwill för din tid. Saker som kostar så mycket skall fungera perfekt.
+ 1

Hej igen,
En liten uppdatering. Efter att jag skrivit inlägget här igår och såg att fler hade råkat ut för samma sak så drog jag iväg ett mail till Festool. Döm av min förvåning när jag har ett svar i min inbox klockan 8:15 nu i morse. I för sig sa inte svaret så mycket mer än att dom beklagade vad som hänt samt att de skulle gå vidare till produktion med det. Hur som helst, imponerad av deras snabba svar. De undrade också vart jag hade köpt mina prylar.

mvh/
Kristoffer

En liten klick lim innanför magneten löser problemet

Jo, jag har också tänkt på lim som lösning men ärligt talat, ska man verkligen behöva limma Festools prylar?

:D dom går väl sönder som alla andras men inte lika ofta:O

Ytterligare en uppdatering. Efter mitt första svar från Festool fick jag lite senare på dagen svar igen där de sa att de skulle skicka mig ett par nya bitshållare. Igårkväll lagom till vinflaskan var tömd till hälften ringde det på dörren. Där stod en budkille med ett paket i handen som innehöll två nya bitshållare från Festool.

Jag var redan innan fast i Festoolträsket men efter detta kan jag bara konstatera att de extra pengar man lägger på Festool faktiskt innehåller en hel del service, utöver att det är riktigt bra verktyg!!

Imponerande får man säga :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.