2 844 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Festool eller Mafell-skruvdragare?
Hej.
Jag älskar Festool och har både planslip, sänksåg och skruvdragare från dem. Men nu är det dags för ny dragare och en kompis tipsade om Mafell. Jag vet att deras sågar ska vara helt otroligt bra och att snickerier köper deras maskiner för kvalitet ska vara grym. Men är det någon som har testat deras skruvdragare?
Tydligen passar Metabos batterier i dem och tvärtom, tack vare CAS. Det verkar rätt smart. Men jag äger inget från Metabo än, så det spelar kanske ingen roll just nu.
Har kikat på A18 M Bl.
Tacksam för alla åsikter och erfarenheter.
Jag älskar Festool och har både planslip, sänksåg och skruvdragare från dem. Men nu är det dags för ny dragare och en kompis tipsade om Mafell. Jag vet att deras sågar ska vara helt otroligt bra och att snickerier köper deras maskiner för kvalitet ska vara grym. Men är det någon som har testat deras skruvdragare?
Tydligen passar Metabos batterier i dem och tvärtom, tack vare CAS. Det verkar rätt smart. Men jag äger inget från Metabo än, så det spelar kanske ingen roll just nu.
Har kikat på A18 M Bl.
Tacksam för alla åsikter och erfarenheter.
Redigerat:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Metabo har kommit med nyare generationer av deras skruvdragare som just mafells är baserad på.. Men i vilket fall som helst så är det bra dragare dock är dom bräckliga, tål inte att tappas från tex bord(1m) pga batteriets vikt så knäcks dom.. Har en av dom själv men Metabo.
Kanske dom åtgärdat de nu på nyare modeller.
Kanske dom åtgärdat de nu på nyare modeller.
Hmm! Bra input om Mafells skruvdragare. Visste inte att de var i princip samma maskiner som Metabo.
När vi ändå är inne på ämnet. Har någon erfarenhet av Metabos skruvdragare?
När vi ändå är inne på ämnet. Har någon erfarenhet av Metabos skruvdragare?
Klicka här för att svara