Hej
Är ny på detta forum och tänkte passa på att ställa en fråga.
Jag är på väg att köpa en Festool dammsugare men vet inte om jag ska lägga de extra pengarna på en CTL 26 med AUTOCLEAN funktion eller om det räcker med en lite billigare CTL 26 e.
Är denna autocleanfunktion värt pengarna och vad är eran erfarenhet av den? När är den att föredra framför den vanliga och är den onödig för mig med mina behov
Jag är hobbysnickare och tänker använda dammsugaren till mina verktyg; sänksåg, kap/ger, hyvel och slipar och lite avstädning efteråt.
Har letat runt på forumet men inte hittat något svar på denna fråga.
Tacksam för era tips, erfarenheter och rekommendationer.
mvh
Är ny på detta forum och tänkte passa på att ställa en fråga.
Jag är på väg att köpa en Festool dammsugare men vet inte om jag ska lägga de extra pengarna på en CTL 26 med AUTOCLEAN funktion eller om det räcker med en lite billigare CTL 26 e.
Är denna autocleanfunktion värt pengarna och vad är eran erfarenhet av den? När är den att föredra framför den vanliga och är den onödig för mig med mina behov
Jag är hobbysnickare och tänker använda dammsugaren till mina verktyg; sänksåg, kap/ger, hyvel och slipar och lite avstädning efteråt.
Har letat runt på forumet men inte hittat något svar på denna fråga.
Tacksam för era tips, erfarenheter och rekommendationer.
mvh
Jag har två st CLT22
r utan autocleanfunktion, som jag använder på liknande sätt som din tänkta användning. Jag har aldrig saknat funktionen. Jag gissar att det främst är en specialfunktion för målare som kör maskinen med giraff hela dagarna.
Jag misstänker också att det är någon funktion som en hantverkare kan behöva i sitt jobb och blir då kanske overkill för en privatperson, men vill inte ångra mig längre fram bara för att man inte hade koll på eventuellt nyttan av det...mattiasp skrev:
Jag har en Nilfisk Aero utan autoclean...men jag håller för munstycket o trycker ett par ggr på knappen...klart....