Fick en trevlig överraskning med posten igår. En check för att man spenderat en halv förmögenhet på plastlådor, 380kr att handla mer grått och grönt för! :)

Synd bara att pengarna räcker till typ en halv Systainer eller för den delen ett paket dammsugarpåsar =/ Fick oxo en Toolpointscheck ställd till Herr Mästare xxxxx.

Någon som vet om checken bara gäller i Sverige? Klart bättre utväxling på den i England och Tyskland.

Fick också en "underbar" check på 560 kr. Hurra hurra...

Men noterade att det står "Bonuschecken kan användas som betalning för Festool-produkter hos alla Festool-återförsäljare. Bonuschecken gäller t o m 2013-12-31"

Stod alltså inte svenska återförsäljare eller liknande. Däremot står samtliga priser på SEK så antar att de tänkte att det är underförstått att det gäller bara inom Sverige.

Baseras checken även på inköp av maskiner från utlandet, eller gäller det bara svenska inköp?
Läste någonstans att det bara var fastlands-europa som hade check-systemet, tänkte då kanske inte inköpta maskiner från UK gäller?

Min check grundas bla på inköp i UK.

P
Betyder det att jag har för mycket Festool när jag får en check på 1145:- :p

Rimligtvis betyder det det ja. Därför måste du ge bort din check till någon som inte redan har tillräckligt mycket maskiner. Till mig exempelvis.

• Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
Phl fuskar! Jag har varit i hans verkstad o där finns alldeles tillräckligt med Festoolmaskiner. I min verkstad, däremot, saknas det (nästan) Festoolmaskiner. Skicka checken till mig!

Hur många kronor får man per handlad tusenlapp.

Pär

4 Sek per toolpoint och antalet toolpoints varierar per köpt maskin. Kortfattat.

Vart ser jag någonstans hur många toolpoints respektive maskin har. På festools hemsida har jag inte hittat något. Även kollat på några svenska återförsäljare men inte hittat något.
Tex of1400

Pär

Noterat samma sak - Vill minnas att det tidigare stod på hemsidan typ "för denna erhåller du X tool points" eller nått liknande.

Systemet med Toolpoints gick i graven vid årsskiftet, så det är väl därför som de inte visas längre...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.