En anledning till att ingen annan tagit efter Centrotec kan vara Patent!

Centrotec systemet är ju helt lysande där man byter på ett blink och får en helt ny dragare. Med otroligt hög precision och byggkvalitet på grejorna.

Sedan har jag nämnt i någon annan tråd att jag har en T15 men skulle inte ta med den till ställen där den riskerar att trilla från högre höjd eller bli utsatt för dusch från metallspån; I handtaget finns en ventilationsöppning som dels försvagar handtaget vid fall samt exponerar elektroniken då inget dammfilter finns i ventilationen.
 
geschwint skrev:
...

Sedan har jag nämnt i någon annan tråd att jag har en T15 men skulle inte ta med den till ställen där den riskerar att trilla från högre höjd eller bli utsatt för dusch från metallspån; I handtaget finns en ventilationsöppning som dels försvagar handtaget vid fall samt exponerar elektroniken då inget dammfilter finns i ventilationen.
Lade oxå märke till den "missen" då jag var å klämde på den hos min lokale handlare. Beslöt att vänta på "nästa utgåva". Tittar man i backspegeln så har de flest grönsvarta produkter släppts i en uppdaterad version ngt år senare. Håller fast vid min C12:a så länge.

Vad det gäller balans så var CDD12 bättre balansmässigt då batterierna låg i "bygeln" (och pss mkt nära handen) C12:an bleve ngt form av kompromiss för de som gillade bygeln och att bara behöva behålla ett sortiment med batterier. Synd men jag förstår dem...:(

C12:an känns i retrospektiv lite krystad. Mest för att hålla de redan frälsta lugna antar jag...
 
Har man vant sig jobba med C12:an så funkar inget annat, har en T15+3 splitt ny låda, helt oanvänd, känns helskum att jobba med sen man nött C12 i 2år.
 
gifen skrev:
Har man vant sig jobba med C12:an så funkar inget annat, har en T15+3 splitt ny låda, helt oanvänd, känns helskum att jobba med sen man nött C12 i 2år.
Du har ett PM gifen:)
 
Daniel_N skrev:
Du har ett PM gifen:)
Daniel är på jakt...... :-)
 
Daniel, du behöver inte någon Festooldragare. Du behöver en slagskruvdragare!
 
mattiasp skrev:
Daniel, du behöver inte någon Festooldragare. Du behöver en slagskruvdragare!
också...:)
 
P
var i veckan här och fick en offert hos min lokala festool handlare på en massa svart gröna maskiner :D och där passade jag på att prova nya T15+3 set maskinen, och den gillade jag skarpt, inte lika klumpig som c12an är IMO, så risken är stor att en sån oxå åker med i varukorgen, dock har jag en sprillans ny makita lxt 18 v dragare men man kan alldrig få för mycke maskiner :rolleyes: ,. c12an tänkte jag lillebror skulle få
 
Köpte T15+3 plus centrotec systainer i förrgår. Har innan 2 makita dragare och en bosch. Den är en dröm att skruva med.
 
Servicesnickarn skrev:
Köpte T15+3 plus centrotec systainer i förrgår. Har innan 2 makita dragare och en bosch. Den är en dröm att skruva med.
Får man fråga vad det gick på?
 
Jag gav 5720 ink moms =7150.
Kändes som ett skapligt pris de hade dåliga rabatter på skruvdragaren men jag fick med 2 st festool bitshållare den med låsning istället för bara magnet och de ligger ju på en 200 styck.
 
Priset om man tittar i listan är 7190:- ex moms så priset är bra :)
Jag brukar sikta på att pruta ner till listpriset ex moms fast jag betalar moms. Någon som fattar? Det jag menar är att jag skulle betala 7190:- ink moms för T15+3 plus centrotec systainer.
 
gifen skrev:
Man behöver inte ha en festool dragare för att kunna utnyttja centrotec lådan från och med 08 då en adapter för vanliga chuckar följer med, inte lika smidigt men då kan ju även makita/dewalt/bosh folket få en anledning till att få köpa festool prylar.
Någon som vet vad festools ordernummer för denne chuck är? Ringde festool och frågade om en sådan chuck existerade, men det gjorde den enligt uppgift inte (att de skulle ha fel i en sådan fråga skulle dock inte förvåna mig det minsta - precis lika duktiga som festools verkstad är - precis lika dålig koll har kundservice i denna typ av frågor enligt min erfarenhet).
 
Jag "råkade" köpa en centrotecsats utan att ha nån Festooldragare. En T15+3 stod då på inköpslistan. För en tid sedan prövade jag att sätta på chucken i Hitachin och det gick strålande. Ett utmärkt paket att jobba med. Blir det för trångt har jag en Bosch vinkelskruvdragare tills vidare. Vad ville jag säga med detta? Jo, att det finns en sån chuck. Eller mer korrekt: Det är en sexkantsadapter som man sätter chucken på. Vill du kan jag plåta den och lägga upp en bild ikväll.
 
Det får du gärna göra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.