Mikael_L
Redigerat:
Nja, sikkert en god ide for å slippe å skifte om på bor og bits, men da foretrekker jeg heller å bruke to små maskiner istedet.

Det ser rett og slett jævlig ut, og er det trangt så er det vel ubrukelig å komme til med den?

Att kunna vinkla huvudet är väl bra, men att ha den klumpiga chucken bara för att kunna växla mellan två bits känns onödigt. Och maskinen verkar mer än lovligt skräpig, ser väldigt plastig och clownig ut. Dessutom märks det verkligen att den är klen, till och med i fabrikantens video..

P
Ful, smäckig, klen och gissningsvis oergonomisk. Jag håller (hårt!) kvar vid min T15 med vinkelchuck istället, och skulle råda andra att köpa en vinkelchuck och en billig skruvdragare istället för den där.

På nåt sätt verkar det vara en dålig lösning på ett inte olösligt problem. Typisk uppfinning som nästan skulle kunnat komma från B&D. Känns inte som en innovation utan som degeneration.

Du har väl inte hunnit köpa en?

Och tar nog hellre min C12:a med excenter- och vinkel-tillsats.

Här är en Dual-Drill som också påstås vara en innovation.

Eller så köper man skruv med borrspets

Jøsses, den har ultra fast batterilader på kun en time, med hele 1700mah batteri :D

Løpe og kjøpe, hive ut mine blå bosch, de er jo ubrukelige sier de jo...Eeeeehh NOT

Mikael_L
Och om hade det varit Festool som just släppt den så skulle ni väl höjt den till skyarna ... ;)

Mikael_L skrev:
Och om hade det varit Festool som just släppt den så skulle ni väl höjt den till skyarna ... ;)
haha, precis så är det. Då hade jag tyckt att den var helt livsnödvändig. :)

Mikael_L
Skämt åsido ...
1. Jag har inte köpt en, inte än iaf ...:)

2. Den har säkert lite slängar av alla de nackdelar och farhågor ni nämner.

Men i vilket fall som helst kanske det vinklingsbara huvudet löser något annars olösligt problem nån gång. Festools dragare med sina tillbehör (excenterchucken bl.a) är ju just lysande i denna aspekt, men dock några kronor dyrare.

Däremot har väl ACME mycket rätt i tanken med vanlig skruvdragare och en vinkelchuck istället.

Finessen med att kunna växla mellan borr och bits är väl inte heller så dum, men i detta fallet på bekostnad av ett lite väl stort och klumpigt framparti.
Och med Ferms lösning så kunde man dessutom inte ha något vettigt långt borr ändå ... :(

Personligen, med två st dragare i min ägo, så sätter jag väl helt enkelt borren i ena och bitset i andra.

Men utöver allt jag nu skrivit så tycker jag nog ändå att innovationen är lite spännande. Tänk vad bra det skulle kunna bli om någon tillverkare med höga krav vidareutvecklade dessa idéer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.