Snubblade över varumärket Ferax idag när jag letade multislip. Jag blev lite nyfiken och kollade upp det och tydligen så ägs det av Luna, som också ligger bakom Teng Tools. Avsikten med Ferax är tydligen att ha en produktserie för användare som är professionella, men som inte använder verktygen hela tiden. Proffskvalitet för sällan-användare alltså, vilket låter som det skulle passa väldigt bra för hobbyister också.

Någon som har erfarenhet, är det så bra som det låter?

Har praktiskt erfarenhet av enstaka maskin samt klämt på några maskiner i butik. I mina ögon är det ännu en uppsättning kinamaskiner. Må hända att de är beställda med högre krav på toleranser etc, luktar tyvärr fortfarande kinamaskin. Kanske jag bara har haft otur och det faktiskt är prisvärda vettiga maskiner?

Jag använt ferax verktyg en hel del. Luna råkade skicka fel märke till ett fartyg jag jobbade på.
Jag tyckte det var riktig dåliga grejer.
Spärrskaften drogs sönder på löpande band efter bra någon vecka osv.

Möjligt att maskinerna är bättre men kommer nog aldrig att köpa någonting märkt Ferax själv.

Varit med att en Ferax maskin löste jordfelsbrytaren direkt. Kontaktade Lunas service avd som mer eller mindre konstaterade att den maskinen gör det. Behöver jag säga att den maskinen gick i retur.
Billig skit i mina ögon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.