Hej!
Sen vi flyttade in i vårt nybyggda hus så har jag funderat ibland över takstegen som "leder ned vatten" på altanen när det regnar och när snön på taket tinar... Men idag slog det mig, den är nog felmonterad...?
Borde inte "vågdalarna" på den vara över hängrännan så att vattnet droppar ned där istället för ned på altanen...? (se bilden)
Vet tyvärr inte vad det är för fabrikat på takstegen och har försökt 'Googla' efter någon lämplig monteringsanvisning men inte hittat någon.
Men här på forumet finns det säkert experter som kan bekräfta detta
Cheers!
/Rikard
Sen vi flyttade in i vårt nybyggda hus så har jag funderat ibland över takstegen som "leder ned vatten" på altanen när det regnar och när snön på taket tinar... Men idag slog det mig, den är nog felmonterad...?
Borde inte "vågdalarna" på den vara över hängrännan så att vattnet droppar ned där istället för ned på altanen...? (se bilden)
Vet tyvärr inte vad det är för fabrikat på takstegen och har försökt 'Googla' efter någon lämplig monteringsanvisning men inte hittat någon.
Men här på forumet finns det säkert experter som kan bekräfta detta
Cheers!
/Rikard
Produkter som diskuteras: "takstege"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Krokarna är för att haka fast stegen, ovanför rännan blir lite fel.
Prova att sätta ett grovt buntband runt stängerna ovanför rännan så kan inte vattnet fortsätta.
Protte
Prova att sätta ett grovt buntband runt stängerna ovanför rännan så kan inte vattnet fortsätta.
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden