Kort sammanfattning:

Vi beställde en vit bänkskiva från Stenskivor.se men fick en grå.

Trots att vi betalat både handpenning och slutfaktura har de inte monterat färdigt, och nu kräver de att vi ska betala igen för arbetet.

Felet ligger hos deras säljare som lade in fel offert i systemet, men de svarar inte längre på mejl.

Vi står utan fungerande kök och känner oss helt överkörda.

Hela berättelsen:

Hej,

Jag vill dela min erfarenhet av Stenskivor.se (Cucina Di Design AB) så att andra vet hur de hanterar sina kunder.

Vi var hos dem i deras showroom och tittade på bänkskivor tillsammans med deras säljare.

Vi jämförde en sten som även finns på IKEA för att se prisskillnaden, men valde till slut en annan vit sten som vi fick offert på via mejl.

Säljaren skickade två mejl med olika offerter – en för den grå (för jämförelse) och en för den vita (den vi beställde).

Vi sa tydligt på plats att det var den vita bänkskivan vi ville ha, och jag svarade på mejlet med den vita offerten och skrev uttryckligen att det var den jag beställde.

Efter det fick jag ett mejl med en faktura för handpenning och en betalningslänk via SMS.

Jag betalade direkt, i god tro att fakturan gällde den vita bänkskivan.

Fakturan innehöll ingen materialspecifikation, det stod bara ”handpenning (material) enligt offert”.

Senare visade det sig att säljaren lagt in den grå offerten i deras system, trots att jag godkänt den vita via mejl.

Jag har hela tiden trott att det var rätt (vit) bänkskiva som beställts.

De var även hemma hos oss och tog mått på köket – på ritningen stod det tydligen den grå stenen, men det märkte jag inte eftersom jag bara kontrollerade att måtten stämde.

När bänkskivan levererades såg jag att det var fel färg/material.

Montörerna sa att de inte skulle limma fast skivan förrän företaget kontaktat mig, och att de kunde komma tillbaka och montera när det var löst.

De nämnde ingen extra kostnad – tvärtom sa de att en kompensation borde göras om vi skulle behöva behålla fel sten.

Det som gjordes vid leveransen var att de bar in och lade bänkskivan på plats, inget mer.

De var här i ungefär 15 minuter, och monteringen är inte färdigställd.

Kort därefter blev jag kontaktad av kundtjänst, som skrev att jag måste betala slutfakturan omgående, annars skulle det bli extra kostnader och eventuellt rättsliga åtgärder.

De menade att allt var mitt fel eftersom jag ”godkänt fel dokument” och att om jag ville få bänkskivan färdigmonterad skulle jag betala en gång till för arbetet.

Jag anser att man inte kan ta betalt två gånger för samma arbete, särskilt inte när deras säljare är den som gjort felet.

Jag svarade på rätt offert, jag skrev uttryckligen att jag skulle ha den vita bänkskivan, och vi pekade ut exakt den i showroomet.

Säljaren visste precis vilken skiva vi valde.
Nu när jag har betalat både handpenning och slutfaktura har de inte svarat mig längre.

De har inte färdigställt monteringen, och vi står fortfarande utan fungerande kök.

Vi känner oss lurade och överkörda av ett företag som inte tar ansvar för sitt eget misstag.

Jag vill bara att de monterar klart bänkskivan så vi kan använda köket, och att de tar ansvar för felet deras säljare orsakat.

En rimlig kompensation borde dessutom vara det minsta de kan göra i ett så här tydligt fall.

Är det någon här som haft liknande erfarenhet av Stenskivor.se eller Cucina Di Design AB?

A
Hej. Otroligt tråkigt. Bara stå på dig du har massor med bra underlag så detta löser sig.
Har du läst på hos konsumentverket.se? Om inte. Gör det. Finns massa nyttigt hur du gör rent praktiskt. Förutom att försöka ringa, maila, gå dit igen och lösa det.

Montörerna kan vara ett eget företag som anlitats av din säljare. De kan möjligt ha avtal om "bomkörning" och vill ha nya ersättning för montage av vit skiva men detta har inget med dig att göra , det får säljaren bekosta.
Ligg på!

C
N Nima_r1 skrev:
Nu när jag har betalat både handpenning och slutfaktura har de inte svarat mig längre.
Inte för att vara sån, men hade du ju trumf på hand och lät dig luras att ge bort den till motparten.
Nu när de fått pengarna är de nöjda och ser ingen anledning att prata med en "jobbig kund".

Trist, men det är så vissa jobbar. 😡

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
N Nima_r1 skrev:
Kort sammanfattning:

Vi beställde en vit bänkskiva från Stenskivor.se men fick en grå.

Trots att vi betalat både handpenning och slutfaktura har de inte monterat färdigt, och nu kräver de att vi ska betala igen för arbetet.

Felet ligger hos deras säljare som lade in fel offert i systemet, men de svarar inte längre på mejl.

Vi står utan fungerande kök och känner oss helt överkörda.

Hela berättelsen:

Hej,

Jag vill dela min erfarenhet av Stenskivor.se (Cucina Di Design AB) så att andra vet hur de hanterar sina kunder.

Vi var hos dem i deras showroom och tittade på bänkskivor tillsammans med deras säljare.

Vi jämförde en sten som även finns på IKEA för att se prisskillnaden, men valde till slut en annan vit sten som vi fick offert på via mejl.

Säljaren skickade två mejl med olika offerter – en för den grå (för jämförelse) och en för den vita (den vi beställde).

Vi sa tydligt på plats att det var den vita bänkskivan vi ville ha, och jag svarade på mejlet med den vita offerten och skrev uttryckligen att det var den jag beställde.

Efter det fick jag ett mejl med en faktura för handpenning och en betalningslänk via SMS.

Jag betalade direkt, i god tro att fakturan gällde den vita bänkskivan.

Fakturan innehöll ingen materialspecifikation, det stod bara ”handpenning (material) enligt offert”.

Senare visade det sig att säljaren lagt in den grå offerten i deras system, trots att jag godkänt den vita via mejl.

Jag har hela tiden trott att det var rätt (vit) bänkskiva som beställts.

De var även hemma hos oss och tog mått på köket – på ritningen stod det tydligen den grå stenen, men det märkte jag inte eftersom jag bara kontrollerade att måtten stämde.

När bänkskivan levererades såg jag att det var fel färg/material.

Montörerna sa att de inte skulle limma fast skivan förrän företaget kontaktat mig, och att de kunde komma tillbaka och montera när det var löst.

De nämnde ingen extra kostnad – tvärtom sa de att en kompensation borde göras om vi skulle behöva behålla fel sten.

Det som gjordes vid leveransen var att de bar in och lade bänkskivan på plats, inget mer.

De var här i ungefär 15 minuter, och monteringen är inte färdigställd.

Kort därefter blev jag kontaktad av kundtjänst, som skrev att jag måste betala slutfakturan omgående, annars skulle det bli extra kostnader och eventuellt rättsliga åtgärder.

De menade att allt var mitt fel eftersom jag ”godkänt fel dokument” och att om jag ville få bänkskivan färdigmonterad skulle jag betala en gång till för arbetet.

Jag anser att man inte kan ta betalt två gånger för samma arbete, särskilt inte när deras säljare är den som gjort felet.

Jag svarade på rätt offert, jag skrev uttryckligen att jag skulle ha den vita bänkskivan, och vi pekade ut exakt den i showroomet.

Säljaren visste precis vilken skiva vi valde.

De har inte färdigställt monteringen, och vi står fortfarande utan fungerande kök.

Vi känner oss lurade och överkörda av ett företag som inte tar ansvar för sitt eget misstag.

Jag vill bara att de monterar klart bänkskivan så vi kan använda köket, och att de tar ansvar för felet deras säljare orsakat.

En rimlig kompensation borde dessutom vara det minsta de kan göra i ett så här tydligt fall.

Är det någon här som haft liknande erfarenhet av Stenskivor.se eller Cucina Di Design AB?
Vi beställde en stenskiva (jura) till en köksö från en annan stor firma. Allt verkade bra när de kom och monterade. Men sen när solen låg på syntes klart långa glänsande repor. Kontaktade deras kundtjänst men fick bara svaret att inget var fel och de skulle inte göra nåt. Valde då att skriva ett ganska fränt mail till ansvariga högre upp på företaget och att jag minsann skulle ge dem väldigt dålig reklam, betyg utåt. Tror jag skickade med nån bild också. Gick jättesnabbt 2 kom på plats och direkt konstaterade att skivan var skadad. De tog på sig det i Tyskland och nya skivan som kom var också klart finare i mönstret.
Hursomhelst så föreslår jag att du/ni gör nåt liknande. Jag har flera gånger fått rätt när jag gått upp till ansvariga högre upp på företag. Ibland märker jag att de under fått en avhyvling för sitt sätt. Jag ser det som att du har blockare eller målvakter längst ner på företagen som inte vill visa på problem. Kanske inte funkar i detta fall men man mår rätt bra av att slå på stora trumman när man upplever sig behandlas felaktigt eller respektlöst.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.