Hej.

Har någon tips på om det finns kakelskivor/fuskkakel som går att skarva på HÖJDEN?

Kitchenwall/board etc har ju bara standardhöjd som man normalt har mellan bänkskiva/överskåp.

Jag har inga överskåp och vill mao sätta detta från bänkskiva och ända upp till taket.

Har funderat på Fibo Trespos "våtrumskiva" som är 2400mm, men kvm/priset blir ju ganska drygt med tanke på det spill som blir.

Finns ju massvis som säljs 58cm höga 60cm långa x2, så du får 1,2m per paket. Sen kan du ju skarva dom hur du vill, limma fast och lämna en liten glipa för en fog.

Typ ...
Köksplatta "New York Black" med vita orkidéer framför svart kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den är 60cm hög

D dennisson skrev:
Den är 60cm hög
Ja förlåt det är den, vet inte vad jag fick 58 ifrån, ett alternativ är ju att måttbeställa typ på Ikea

Jag har kitchenboard idag som är skarvade på höjden, men det blir aldrig helt bra då de inte är gjorda för det. Man ser skarvarna tydligt då den avslutande "fogen" har ett annorlunda mått kontra övriga fogar. Därför undrar jag om någon vet om det finns liknande skivor som är gjorda för att kunna skarva på höjden

D dennisson skrev:
Jag har kitchenboard idag som är skarvade på höjden, men det blir aldrig helt bra då de inte är gjorda för det. Man ser skarvarna tydligt då den avslutande "fogen" har ett annorlunda mått kontra övriga fogar. Därför undrar jag om någon vet om det finns liknande skivor som är gjorda för att kunna skarva på höjden
Jag förstår, det vore ju bra med lite fasade kanter då kanske så att fogen ligger bättre, men kolla med Ikea, vet att dom kör på måttbeställning, vet inte hur deras utbud på design är dock

• Gilla
dennisson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.