Fnularn skrev:
Vad var fel på dom två maskinerna du fick byta?
På den ena var det ratten som styr varvtalet som hade ett litet fel. Den hade ingen ände så man visste inte riktigt vilket varvtal maskinen var på. Tyckte först att det var konstigt och började misstänka att det är något fel och nästa gång jag var inne i butiken på ett annat ärende passade jag på och kolla deras övriga maskiner och såg att de hade både min och max på vridningen.
Den andra hade problem med snabbfästet då den inte ville ta in bladhållarskruven hela vägen in så det blev lite glapp på bladen.

Springare skrev:
Binesh: Är det halva priset så köp 2 så slipper du stå still ;)
I så fall finns det ingen mening med att köpa utomlands för poängen är ju ändå att få en viss vara billigare än i Sverige. Behöver jag bara en maskin så är det i längden, med eventuella garantiärenden inte så stor skillnad. Hade jag däremot velat ha just 2 eller flera maskiner så hade ditt förslag varit utmärkt för då avstannar inte arbetet bara för att en maskin är trasig då det finns i alla fall en till tillhands.
Jag menar... Om man nu ger sig på att köpa något utomlands så resonerar man inte så att det slutar med att man blir av med lika mycket pengar som om man köpt det i närheten där man bor.

Jag såg samma annons och konstaterade att priset var mer än 1000:- högre än det jag fick betala från UK inkl frakt. Tillkom gjorde endast Classe Ohlssons UK-adapter för 59:-.

Binesh: jag tror nog Springare var lite ironisk i sitt svar.;)

Förövrigt så vet jag att du vill köpa lokalt, och som jag antytt tidigare så kanske det finns några för allmänheten förbjudna affärer långt uppe i Fjollträsk som kan erbjuda något, men det får den hemliga sekten berätta mer om. :p

Men för oss vanliga människor så ser jag ingen anledning att inte köpa på närmare håll, till halva priset och 10-faldiga sortimentet.:)

Nimajneb skrev:
Binesh: jag tror nog Springare var lite ironisk i sitt svar.;)

Förövrigt så vet jag att du vill köpa lokalt, och som jag antytt tidigare så kanske det finns några för allmänheten förbjudna affärer långt uppe i Fjollträsk som kan erbjuda något, men det får den hemliga sekten berätta mer om. :p

Men för oss vanliga människor så ser jag ingen anledning att inte köpa på närmare håll, till halva priset och 10-faldiga sortimentet.:)
Jo jag förstod att Springaren inte var helt seriös även om mitt svar lät som om jag tog det på allvar.

Men ja som sagt, jag sa inte att det är fel att handla utomlands och det brukar jag göra. Senast blev det en extra laddare till min laptop så jag slipper ta med originalet hemifrån då den är ansluten till dockningsstationen. Och då pratar vi om 350% högre pris i Sverige.
Däremot vad jag reagerade på var att trådskaparen frågar efter priset hos specifik Bauhaus. Normalt tycker jag att en levande tråd ska få ha lite avvikelser från topic när utrymme ges men du har ju skrivit samma sak i vartenda tråd om att man kan få det billigare utomlands. Hade han frågat lite mer öppet om exempelvis allmäna prissättningen så skulle ditt förslag vara utmärkt svar.

Men jag tycks vara ensam om den åsikten så jag får väl gilla läget :D

Binesh skrev:
Men jag tycks vara ensam om den åsikten så jag får väl gilla läget :D
Life Sucks:p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.