Har skaffat mig ett litet växthus på 2,3m2 som jag håller på med en enkel grund till.
Skall sätta marksten 350X350X40 som jag tänkte ställa det på men misstänker att det 30Kg lätta växthuset lär blåsa iväg lätt.
Funderade på att limma fast det och när jag googlade så hittade jag PU700 som kanske fungerar.

Är det någon som har erfarenhet av att limma betong mot metall?

Ett alternativ alternativ är att bulta fast det och försöka borra i plattorna, stormkittet med linor är jag inte så pigg på.

• Växthus 2,3 m² med måtten 126x185x208 cm, nyhet från Canopia Mythos, visar aluminiumram och genomskinliga paneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Illbruck PU700 stenlim i grön och vit sprayflaska med text om användning för att limma sten och betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du bor på ett blåsigt ställe kanske du ska fundera på att gjuta en kant och bulta fast växthuset istället.

• Gilla
ConnyK
  • Laddar…
Hej

Att limma fast ramen på markstenar som ligger löst på marken tror jag resulterar i en massa strul när plattorna rör sig när tjälen sätter in.

Om det är mjuk mark så skulle jag använda några markskruvar och sen bygga en träram av NTR A virke som växthuset skruvas fast i.

• Gilla
ConnyK och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.