Tjenna!

En snabbfråga. Fick mina delar till golvvärme som jag beställde för ett tag sen. Men så idag så skulle sätta ihop det så upptäckte jag att mina fästdon bara griper om 32-35 mm medans mina fördelare är runt 40 mm. Är det mina fördelare som är för tjocka eller den vita klämman för liten. Vad har ni för omfång på era hållare (står med små instansade bokstäver på klämman). Undrar om jag har fått fel, men det går ju inte att välja omfånget.

Svante

Det finns två sorter, en för tappvattenfördelare och en för WGF-fördelarna.

Dom du ska ha ser ut såhär:

80004.jpg

Det är inte så att du gör fel när du monterar fördelaren? Jag minns att jag inte fick dom att räcka runt heller, tills jag gjorde rätt.

Lägg fördelaren på sin plats i konsolen, tryck därför på själva fördelaren tills den klickar fast. Det går inte att pressa ihop plastflärparna på konsolen så att dom snäpper ihop.

Det kanske inte är till nån hjälp men mitt "fästdon tilll fördelare" står det oxå 32-35 på, jag har den framför mig eftersom jag fick ta bort den för o vrida allt till rätta, på följesedeln heter i alla fall rörfördelarna 4WGF20, allt från Wirsbo.
Jag kan alltså inte kolla rörfördelarna diameter just nu men det var inga problem att få ihop det, fästdonet är ju ganska variabelt "där bak" i fästet, eller hur.
JAG tror du fått rätt grejer.

DD

Tips
- vid läggning,ställ värmeslangen LÅNGT ifrån dig, så slipper du nästan helt att den vill "upp" när du vänder i en 300mm kurva
-när man satt i sista slangen ser man att allt har vridit sig:-) så se till att fästdonen sitter ordetligt fast (kraftigt nedslagna arm-järn)

Jaja men, De är de hållare jag har som visas på bilden. Men det finns inga nåder att jag får ihop det. Det är fördelare rsk 2418608 alltså 4 fördelare 20 mm.
Det verkar som flänsarna är för feta

Tillägg! jag tycker inte alls att fästdonet där bak flexibelt. Jag kanske är för feg att ta i

svante.a skrev:
Jaja men, De är de hållare jag har som visas på bilden. Men det finns inga nåder att jag får ihop det. Det är fördelare rsk 2418608 alltså 4 fördelare 20 mm.
Det verkar som flänsarna är för feta
Försöker du fästa den runt änden? Den ska sitta runt den räfflade delen på fördelaren.

Nån dag ska man bli idiotförklarad. Det blev man idag.... efter ha förbarmat sig över ett plastfäste som inte vill ge med sig så kommer min son hem som håller på att avsluta sin lärlingsutbildning som elektriker och frågar vad man sysslar med. Jag svor ve och fan att de har skickat fel saker som inte passar och det går inte att klämma ihop.. hör häpna klämma ihop.... Då säger han. Försök inte klämma ihop fästet utan tryck in fördelaren mot fästet..... Vad tror ni. Hur enkelt som helst. Och det ska en elektriker kunna...Ibland ska det inte vara mer än så.. Och förresten tack för angegemanget, men jag får läsa inläggen mera ordentligt för det står där klart och tydligt hur man gör.

Svante

svante.a skrev:
men jag får läsa inläggen mera ordentligt för det står där klart och tydligt hur man gör.

Svante
Just det.....;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.