7 063 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Fästa toalett i golvet
Hur brukar ni göra när ni fäster toastolen? Skruvar ni bara fast den eller limmar ni med silikon också? Sitter den nog bra i golvspånskivan utan lim eller ska man limma den? Jag kan tänka mig att det blir besvärligt den dag det är dags att byta stol om den är limmad.
M v h // Lidman :-/
M v h // Lidman :-/
Moderator
· Stockholm
· 57 870 inlägg
Man lägger ofta en silikonsträng, inte för att limma utan för att hindra vatten och smuts från att komma in under stolen.
Normalt så skruvar man bara fast toa stolen med rostfria skruvar och vissa rörmokare tar även liteLidman skrev:
silicon runt skruvhålen.
Men den försiktiga tar även en sträng med sanitets silicon runt toastolen vid golvet.
Även den duktigaste utan prostata besvär kan ju missa med strålen ibland och hamnar det under
toa stolen där det börjar jäsa så är det inte någon nöje att
använda den toaletten utan gasmask.
Nu för tiden, har jag hört av både rörmokare och rörgrossister, att man inte silikonar runt stolen pga, kondens som bildas inunder det kalla porslinet och rinner ner på golvet. Det ska kunna komma fram istället för att bli instängt.
håller med gluecifer! inget silikon eller annat gägg runt stolen. det är ett mellanrum under stolen så kondens ska kunna rinna ut. använd rostfria skruvar med en rejäl klick sanitetssilicon precis där skruvarna går ner i golvet. dessutom så missfärgas plastmattan av silicon. fick vattenskada pga snåla älvsbyhus som inte siliconat runt skruvarna, dessutom så använde dom vanliga järnskruvar som rostat både av och fast så jag fick bryta lös toastolen!! det känns när man sitter på en toastol som "vickar". antingen är det inte fastskruvad eller så är det ruttet golv.
Klicka här för att svara