6 315 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Fästa passbit
Hej!
Upptäckte precis att han på Ikea som planerade vårt kök tryckt in en passbit mellan spisen och diskmaskinen för att bänkskivan inte ska svikta.
Nu ställer jag mig fråga (och er) hur jag fäster denna. Normalt sett så skruvar jag bara ihop dem med de andra skåpen men nu är det som sagt en diskmaskin och en spis på vardera sida.
Tack!
Upptäckte precis att han på Ikea som planerade vårt kök tryckt in en passbit mellan spisen och diskmaskinen för att bänkskivan inte ska svikta.
Nu ställer jag mig fråga (och er) hur jag fäster denna. Normalt sett så skruvar jag bara ihop dem med de andra skåpen men nu är det som sagt en diskmaskin och en spis på vardera sida.
Tack!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Antar också att det är en täcksida som då är tänkt att stå där emellan under kanten på bänkskivan, men problemet med Ikeas täcksidor är ju att de bara är 700mm höga.
Detta gör ju att den inte får något stöd mot golvet.
Har säljaren tänkt till så har ni fått en lång täcksida som ni kan såga ner så den passar mellan golv och bänkskiva.
Lägg i så fall ett vattenpass mellan skåpen till vänster och höger om spis och diskmaskin och måtta ner till golvet hur mycket ni ska såga den till.
Sen räcker det att fästa den i väggen och skivan med ett par små vinklar.
Detta gör ju att den inte får något stöd mot golvet.
Har säljaren tänkt till så har ni fått en lång täcksida som ni kan såga ner så den passar mellan golv och bänkskiva.
Lägg i så fall ett vattenpass mellan skåpen till vänster och höger om spis och diskmaskin och måtta ner till golvet hur mycket ni ska såga den till.
Sen räcker det att fästa den i väggen och skivan med ett par små vinklar.
Redigerat:
Klicka här för att svara